Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Metro ma przewozić ludzi, czy będzie wozić kibiców?

Dlaczego w czasie imprez masowych zamyka się pobliskie stacje metra? Tak było na Sylwestra, czy będzie też na Euro?

Choć budowa drugiej linii metra powinna się już rozkręcać, wciąż jeszcze nie ma pozwoleń na budowę dla wszystkich stacji. Miejscy urzędnicy pracują na przykład nad dokumentem dla stacji koło Stadionu Narodowego. Druga linia metra będzie gotowa dopiero w 2014 r., już po Euro 2012. Ale już dziś wiadomo, że ta stacja projektowana jest z myślą o tym, by wyłączać ją z ruchu podczas dużych imprez na stadionie - koncertów czy meczów. Po co?

- Ze względów bezpieczeństwa - tłumaczy Krzysztof Malawko, rzecznik Metra Warszawskiego. - Decyzje o zamknięciu stacji nie są automatyczne, zależą od tego, jak duża jest impreza, jaki typ publiczności na nią przychodzi. Na przykład podczas ostatnich piłkarskich mistrzostw Europy stacje w pobliżu stadionów zazwyczaj były odizolowane.

Urzędników prześladuje wizja rozbawionej ciżby ludzi, wśród których nie brakuje osób po kilku piwach tłoczących się na peronie stacji metra. Ale czy zamykanie stacji nie jest wylewaniem dziecka z kąpielą? W Wiedniu stacja linii metra U2 położona tuż obok stadionu Ernsta Happela działała podczas mistrzostw Europy w 2008 r. Przed wejściem na stację zamontowano jedynie bramki sprzężone z fotokomórką, które wpuszczały na peron tylko taką liczbę osób, jaką uznano za bezpieczną. Bramki otwierały się, by przyjąć następną porcję pasażerów po odjeździe pociągu.

Inne proste rozwiązanie zastosowano w Londynie na linii Jubilee, m.in. na stacji North Greenwich. Ta stacja znajduje się tuż obok O2 Arena, hali sportowo-widowiskowej mieszczącej do 20 tys. ludzi. 180-200 dni w roku odbywają się tu jakieś imprezy. Na koncertach piwo leje się gęsto, ale stacja North Greenwich działa tak jak w ciągu dnia. Bezpieczeństwo na peronie zapewniają zamocowane na jego krawędziach przezroczyste ściany z rozsuwającymi się drzwiami. Otwierają się one dopiero wtedy, gdy za nimi zatrzyma się pociąg metra, a drzwi w jego wagonach ustawią się za tymi rozsuwanymi.

- Takiego rozwiązania nie ma we wniosku o pozwolenie na budowę stacji - przyznaje Krzysztof Malawko.

Nie ma go dlatego, że w ratuszu imprezy masowe traktowane są z najwyższą podejrzliwością. Nawet podczas miejskiego sylwestra na pl. Konstytucji, na którym panowała prohibicja i całkiem dobra atmosfera, zamknięto pobliską stację metra Politechnika. Mało tego, stołeczni spece od transportu w zasadzie już zdecydowali, że bezpośrednio po meczach Euro 2012 mostem Poniatowskiego nie będą kursowały tramwaje. - Przez okres pół godziny do godziny po meczu - potwierdza Andrzej Cudak, pełnomocnik ratusza ds. Euro 2012. - Fachowcy doszli do wniosku, że bezpieczniej będzie puścić kibiców ławą w stronę centrum. Pójdą sobie mostem Poniatowskiego na piechotę. Most zostanie wyłączony z ruchu. Kibiców będą też rozwozić autobusy, które ominą most, a także pociągi. Wyłączania stacji Stadion z ruchu nie planujemy, co najwyżej zastosujemy jakieś procedury ograniczania dostępu na stację - relacjonuje.

Źródło: Michał Wojtczuk, gazeta.pl

16 kwietnia 2011
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.