Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Druga linia: harmonogram znów opóźniony

Dopiero wczoraj Metro Warszawskie dostało pozwolenia na budowę dwóch z siedmiu stacji – Rondo Daszyńskiego i Nowy Świat. Nad budową drugiej linii zbierają się czarne chmury. Wciąż brakuje pozwoleń dla pięciu stacji – Rondo ONZ, Świętokrzyska i Dworzec Wileński (wydaje je Urząd Wojewódzki) oraz Powiśle i Stadion (w gestii urzędu miasta).

Wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz miał wczoraj zaprezentować radnym z komisji infrastruktury ostateczną wersję harmonogramu budowy drugiej linii. Ku oburzeniu radnych w ostatniej chwili ratusz tę prezentację odwołał.
Wnioski o pozwolenie na budowę dla siedmiu stacji – Rondo ONZ, Świętokrzyska i Dworzec Wileński – Metro Warszawskie złożyło w grudniu i styczniu. Teoretycznie urzędnicy mają 65 dni na rozpatrzenie wniosków. Jak powiedziała nam rzeczniczka wojewody Ivetta Biały, wnioski zostały zwrócone do poprawki – „licznik" 65 dni został więc zatrzymany. Jak ustaliliśmy, wojewoda Jacek Kozłowski ma liczne zastrzeżenia do dokumentacji wykonanej przez włosko-tureckie konsorcjum Astaldi i Gulermak.

– Wyjaśniamy kolejne wątpliwości. Co czwartek dochodzi w tej sprawie do spotkań przedstawicieli miasta, wojewody, inwestora i wykonawcy – mówi rzecznik Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko.

Prace przy budowie siedmiu stacji pod Świętokrzyską i Targową mają się rozkręcić latem. Termin jest coraz mniej realny. Wicedyrektor Andrzej Franków odmówił wczoraj podawania dat rozpoczęcia prac na pl. Wileńskim. Tymczasem UEFA chce, żeby to miejsce było przejezdne przed Euro 2012. Koszt budowy centralnego odcinka drugiej linii to 4,1 mld zł.

Źródło: kmaj, Życie Warszawy

02 kwietnia 2011
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.