Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Tarcze dla metra są, ale nie ma pozwoleń

Przygotowania do budowy metra idą szybciej w fabryce w Niemczech niż w Polsce. Wciąż nie ma pozwoleń na budowę dla żadnej z siedmiu stacji. W halach przy ul. Marywilskiej o powierzchni 15 tys. mkw. trwają przygotowania do wytwarzania prefabrykatów: 6,5 tys. betonowych pierścieni, z których zbudowane będą ściany tuneli między rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim.

Władca Pierścieni

– Mówią na mnie Władca Pierścieni – żartuje dyrektor Janusz Romanowski z koncernu Astaldi. – Kiedy budowa się rozkręci, będziemy produkować ich po 16 na dobę. Najpóźniej we wrześniu ich wytwarzanie ruszy pełną parą. Tysiące pierścieni będą potrzebne dla trzech automatycznych tarcz TBM do drążenia tuneli. W fabryce Herrenknechta w Niemczech montaż wstępny pierwszej z tarcz dla Warszawy jest na finiszu. W maju ma się zacząć tzw. rozruch technologiczny.

W Polsce pierwsza tarcza znajdzie się najwcześniej w czerwcu. Drążenie pierwszego TBM – spod ronda Daszyńskiego w stronę Marszałkowskiej – ma ruszyć w sierpniu.

Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, ten termin jest nie do utrzymania. Żeby drążyć z ronda Daszyńskiego, gotowy musi być wykonany metodą odkrywkową korpus następnej stacji – rondo ONZ. Tymczasem dla stacji rondo ONZ – ani żadnej z sześciu pozostałych – nie ma pozwoleń na budowę. Metro Warszawskie wnioski o pozwolenie na budowę dla stacji rondo ONZ, Świętokrzyska i Dworzec Wileński złożyło w styczniu, a dla przystanków Rondo Daszyńskiego, Nowy Świat, Powiśle i Stadion – w grudniu.

Dokumentacja utknęła w Urzędzie Wojewódzkim i stołecznym ratuszu. – Nie ma problemów technicznych, tylko biurokratyczne. W Polsce nie ma osobnych przepisów do budowy metra. Na każde odstępstwo musimy mieć zgodę z Ministerstwa Infrastruktury. Na każdym szczeblu urzędnicy boją się podejmować decyzje. Włochom z Astaldi szczęka opada – usłyszeliśmy nieoficjalnie ludzi zaangażowanych w budowę.

Syrenka do zamknięcia

Prace trwają tylko przy budowie dwóch szybów startowych – obok ronda Daszyńskiego (tzw. ściany szczelinowe są gotowe w 40 proc.) i na Powiślu. W tym drugim miejscu inżynierowie szykują się do schowania pomnika Syrenki za kuloodporną szybą. Operację będzie nadzorował konserwator zabytków.

Warta 4,1 mld zł umowa na budowę linii została podpisana w październiku 2009 roku. Prace miały trwać od kwietnia ubiegłego roku, ale się nie udało. Władze stolicy twierdzą, że skończą inwestycję do jesieni 2013 roku.

08 marca 2011
Komentarzy: 2
Czarek @ 08.03.2011 10:50
Czyli od podpisania umowy minęło już 17 miesięcy. Pozwolenia na budowę nadal nie ma. Super :)

W 2013 powiedzą, że były dobre chęci, ale się nie udało.
Taylor @ 20.08.2012 06:43
Autor skupił się tylko na uczelniach punilczbych i ma do tego święte prawo. Może wystarczy pokusić się o przeczytanie chociaż kilku pierwszych zdań: "Przy go to wa łem raport doty czący wyko rzy sta nia medif3w spo łecz no ścio wych przez pol skie uczel nie wyż sze doty czy tylko publicz nych uczelni aka de mic kich (wymie nio nych w spi sie MNiSW)." Jednocześnia zachęcam do przygotowania raportu włączającego uczelnie niepubliczne - odwagi!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Departament propozycji: p ...

III linia metra na Gocław jest dość słabym pomysłem, uważaj że należy z lomianek poprowadzić przez Tarchomin aż do radzymina ta linie, dobudowac można tramwaj podziemny na siekierki oraz roz ...
- Uxuddd

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.