Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Bąble w metrze: zegar zaczął tykać

„Bąble” w metrze ostrzegające niewidomych mogą pojawić się przed Euro 2012. Projekt rozporządzenia w tej sprawie już jest gotowy – ujawnia Ministerstwo Infrastruktury. Metro Warszawskie upiera się, że nie może montować „bąbli” bez rozporządzenia – choć np. PKP i WKD spokojnie to robią. Miejska spółka przekazała Ministerstwu Infrastruktury projekt rozporządzenia w sprawie „bąbli” na peronach i wypukłych ścieżek w korytarzach w lipcu 2009 roku.

Powolna machina ustawodawcza wypluwa go z siebie po upływie półtora roku. A to jeszcze nie koniec. Nowe przepisy przewidują, że oznaczenia dla niewidomych na stacjach metra mają pojawić się w ciągu 12 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia. Na nowe przepisy musi się jednak zgodzić Unia Europejska. – Trudno określić termin, w jakim Komisja Europejska przeanalizuje projekt. Z dotychczasowych doświadczeń wynika, że będzie to od trzech do dziewięciu miesięcy – mówi rzecznik Ministerstwa Infrastruktury Mikołaj Karpiński. – Zakładając szybkie tempo prac, KE można przyjąć, że podpisanie rozporządzenia byłoby możliwe na początku lipca – przewiduje. Jeśli tak, w połowie 2012 roku „bąble” musiałyby pojawić się już na peronach. – W końcu. Ile można było czekać? – mówi Piotr Figiel, który ma w rodzinie trzy niewidome osoby. – Każdego dnia boję się, że zadzwoni telefon, że komuś z bliskich stało się coś złego, np. w metrze. Dzięki „bąblom” byłbym spokojniejszy.

We wrześniu 2008 roku niewidomy Filip Zagończyk stracił nogę w tragicznym wypadku na stacji Centrum. Przez nieuwagę wpadł pod pociąg, a krawędź peronu nie była oznaczona. Złożył pozew o odszkodowanie przeciwko PZU i Metru Warszawskiemu.

Oznakowanie 21 stacji będzie kosztowało kilka milionów złotych. Czy Metro Warszawskie znajdzie pieniądze na ten cel?

– Niech tylko będzie rozporządzenie, a resztę już załatwimy. Kiedy przepisy wejdą w życie, podejmiemy natychmiastowe działania – obiecuje rzecznik Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko.

05 marca 2011
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Departament propozycji: p ...

III linia metra na Gocław jest dość słabym pomysłem, uważaj że należy z lomianek poprowadzić przez Tarchomin aż do radzymina ta linie, dobudowac można tramwaj podziemny na siekierki oraz roz ...
- Uxuddd

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.