Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Dodatkowe kursy metra w nocy za 1,8 mln zł. Warto?

Uruchomienie dodatkowych sześciu kursów metra w nocy z piątku na sobotę oraz z soboty na niedzielę kosztowałoby miasto ponad 1,8 mln zł - wynika z odpowiedzi ratusza na interpelacje radnych.

O to, by metro kursowało całą dobę, w ub.r. do prezydent miasta Hanny Gronkiewicz-Waltz apelowali internauci. Pod apelem w tej sprawie, zamieszczonym na portalu www.petycje.pl , podpisało się dotychczas 2627 osób (zweryfikowano 1851 podpisów).

W petycji napisano m.in., że dzięki takiemu rozwiązaniu zmniejszyłby się tłok w autobusach nocnych i poprawiłoby się bezpieczeństwo nocnych podróży. Pieniądze na dodatkowe kursy podziemnej kolejki powinny - zdaniem organizatorów akcji - pochodzić z ograniczenia nagród dla miejskich urzędników.

W odpowiedzi na interpelacje warszawskich radnych w tej sprawie - Dariusza Dolczewskiego (PO) i Alicji Żebrowskiej (PiS), prezydent miasta napisała, że orientacyjny koszt uruchomienia dodatkowych kursów metra tylko w nocy z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę wyniósłby ok. 32 tys. zł brutto. W ciągu roku dałoby to sumę ok. 1,8 mln zł brutto.

Jak zaznaczyła Gronkiewicz-Waltz, kwota ta nie uwzględnia kosztów dodatkowego zatrudnienia maszynistów, pracowników zabezpieczenia ruchu i służb porządkowych w porze nocnej.

Podkreśliła ponadto, że przy podejmowaniu decyzji o wydłużeniu czasu pracy podziemnej kolejki przede wszystkim należy wziąć pod uwagę fakt, że przerwa nocna jest wykorzystywana przez służby techniczne do prowadzenia prac konserwacyjnych, kontroli i napraw. Podczas tych prac konieczne jest wyłączenie napięcia w sieci trakcyjnej - w tzw. trzeciej szynie - co uniemożliwia ruch pociągów.

Zgodnie z rozkładem jazdy, pierwsze pociągi z krańcowych stacji - Kabaty i Młociny - wyjeżdżają o godz. 5, a ostatnie - około kwadransa po północy. W piątki i soboty dodatkowe pociągi kursują co 15 minut do godz. 2.45.

16 stycznia 2011
Komentarzy: 1
omhn @ 15.02.2011 14:50
proponuje postawić na tory drezyny na pedały! głupie zachcianki studentów...
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.