Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Metro: będą wygodniejsze przesiadki na Świętokrzyskiej

Bezpośredni łącznik ułatwiający przesiadki między pierwszą a drugą linią metra na stacji Świętokrzyska uratowany.

O tym, że pasażerom grozi uciążliwe bieganie przez kilka poziomów, pisaliśmy tydzień temu. Najbardziej kuriozalny okazał się pomysł wykonawcy drugiej linii metra, aby zrezygnować z budowy bezpośredniego łącznika między peronami pierwszej i drugiej linii metra na stacji Świętokrzyska. Według pierwotnych planów pasażerowie mieli schodzić z południowego krańca istniejącego peronu prosto na peron drugiej linii.

Włosko-turecko-polskie konsorcjum zaproponowało jednak, aby nie budować schodów w tym miejscu, bo w czasie prac stację Świętokrzyska trzeba by zamknąć nawet na trzy miesiące. Oznaczałoby to, że po zakończeniu inwestycji pasażerowie przesiadający się z pierwszej linii na drugą najpierw musieliby wyjść do góry na antresolę, a potem zejść dwa poziomy na dół, przechodząc po drodze po raz kolejny przez bramki biletowe.

Ratusz powiedział jednak zdecydowane "nie" dla takiego rozwiązania. Wiceprezydent miasta Jacek Wojciechowicz zażądał, aby bezpośredni łącznik powstał zgodnie z projektem. Wykonawcy potwierdzili w końcu, że go zbudują. Zapowiadają, że w czasie drążenia przejścia pasażerowie mogą się spodziewać utrudnień, ale być może nie tak wielkich, jak zakładano wcześniej. - Prace trzeba prowadzić bezpośrednio pod wschodnim torem I linii prowadzącym w stronę Młocin. Musimy tam wprowadzić ograniczenia w ruchu. Postaramy się jednak, żeby były jak najmniej dotkliwe dla pasażerów - mówi Mateusz Witczyński, rzecznik konsorcjum z firmą Astaldi na czele.

Budowa stacji Świętokrzyska na drugiej linii metra powinna się zacząć wiosną przyszłego roku, ale sam łącznik dla pasażerów ma być drążony dopiero w 2012 r.

Więcej na gazeta.pl

26 listopada 2010
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.