Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Żółte pasy i guzki w metrze. Testy oznaczeń dla niepełnosprawnych

Żółte, jaskrawe pasy i tzw. guzki pojawiły się w nocy na niektórych stacjach metra. To kolejne testy oznaczeń, ułatwiających poruszanie się niewidomym i słabowidzącym. Żeby mogły pojawić się na stałe, konieczne jest jednak rozporządzenia ministra infrastruktury. Projekt jest na ukończeniu.

Na stacjach metra pojawiły się żółte pasy, które mają ułatwić poszuranie się osobom niedowidzącym lub starszym. Naklejone są m.in. na szybach drzwi prowadzących na peron.

Z kolei tzw. guzki, czyli niewielkie wypukłości w podłożu zamontowano na razie tylko na antresolach trzech stacji: Centrum, Kabaty i Słodowiec. - To będzie tak zwane pole ćwiczeń. Niewidomi będą mogli poznać w jaki sposób działają guzki - mówi Paweł Siedlecki z biura prasowego metra.

Projekt na ukończeniu

Podobne testy odbywały się ponad rok temu. Dlaczego potrzebne kolejne? - Wtedy sprawdzaliśmy jakie rozmiary powinny mieć guzki. Teraz zamontowaliśmy je już w określonych wymiarach - zaznacza Siedlecki. I przekonuje, że teraz testy mają przede wszystkim przyzwyczaić osoby niewidome do nowego rozwiązania.

Na razie nie wiadomo, kiedy dokładnie guzki pojawią się przy krawędziach peronów. Urzędnicy przekonują jednak, że wszystko jest na dobrej drodze. Pod koniec sierpnia niezbędny projekt rozporządzenia ministra infrastruktury dotarł do władz metra. Swoje uwagi stołeczni urzędnicy przekazali 31 sierpnia. Jak przekonują władze metra, o wydanie rozporządzenia władze metra starają się od kwietnia 2003 r.

14 września 2010
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.