Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Kraków planuje budowę metra

Do najnowszej wersji projektu studium zagospodarowania przestrzennego Krakowa wpisane zostało metro - informuje "Dziennik Polski". Wg prof. Jana Macieja Chmielewskiego, autora studium, będzie to w zasadzie premetro, czyli szybki tramwaj przebiegający w centrum miasta pod ziemią.

Powinny powstać dwa tunele pod Śródmieściem: jeden na linii wschód-zachód, drugi północ-południe. Prof. Chmielewski jest przeciwny budowie tradycyjnego metra, gdyż jego zdaniem to zbyt droga inwestycja jak na Kraków - powstanie jednego kilometra kosztuje ok. 300 mln zł. Wysokie są również koszty eksploatacji.

06 września 2010
Komentarzy: 5
Czarek @ 07.09.2010 12:31
Dobry pomysł. Przydałoby się w innych miastach i w Warszawie...
madry_pomysl @ 10.09.2010 16:04
Czy przydaloby sie tradycyjne metro w innych miastach to kwestia bardzo dyskusyjna - w Stanach Zjednoczonych w jednym z miast otwarto pierwsza linie metra. Dopoki byla za darmo (tj. finansowana z podatkow) liczba przewozonych osob gwaltownie rosla. Po wprowadzeniu oplat zaczela spadac, tak, ze dzis przewoza mniej niz bodajze 40000 pasazerow dziennie. Tak wiec inwestycja w podziemny tramwaj bedzie oplacalna, ale nalezaloby calkowicie finansowac komunikacje publiczna z publicznych srodkow - bo ktos placac za OC i jeszcze bedac zmuszonym do wykupienia biletu miejskiego/latania po kioskach raczej nie bedzie chcial korzystac....
xt @ 13.09.2010 19:27
moze i jest to dobre rozwiazanie ale dlaczego np. rowerzysci maja to dofinansowywać?
wsw @ 15.09.2010 23:12
I tak rowerzysci finansuja metro np. w Warszawie. Zreszta to jest odwieczny problem podatkow. Dlaczego pieszy ma finansowac park and ride? A dlaczego wogole placic podatki-przeciez to chore, zeby za samo oddychanie powietrzem na wlasnej dzialce trzeba bylo placic... Mi sie wydaje, ze taki pomysl obnizylby koszty, a wiec podatki - najmniej ludzi byloby stratnych, bo drogi tez kosztuja a za spalane w korkach paliwo tez sie placi. Zreszta to chyba jest najlepsze rozwiazanie - bo zadne miasto, ktore w pelni sie na nie zdecydowalo(darmowy transport publiczny) nie zrezygnowalo - tutaj mielismy doczynienia tylko z tzw. proba, gdzie wbrew woli mieszkancow (brak referendum) skasowano mozliwosc 'darmowych' przejazdow...
Nacer @ 19.02.2012 13:50
A ja pmrzeoge swoje obrzydzenie, zrobie wyjatek i zacytuje Nadredaktora Michnika:"Odpieprzcie sie od generala"To ja na to w tym samym tonie wszystkim wrogom prezesa TVP:ODPIEPRZCIE SIE OD FARFALA!!!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.