Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

To nie żart: tunele III linii metra się rozjeżdżają

W dwóch planach zagospodarowania okolic Stadionu Narodowego rozmijają się tunele metra. I to nie jest żart



Okolice Stadionu Narodowego pokrywają aż trzy plany zagospodarowania: Portu Praskiego, rejonu Dworca Wschodniego i sąsiedztwa samego stadionu. Dwa ostatnie uwzględniają przebieg planowanej trzeciej linii metra - z Dworca Zachodniego przez stację przesiadkową pod PKP Stadion i dalej na Gocław. Internauci z poświęconego inwestycjom forum www.skyscrapercity.com zestawili wyłożone rysunki tych dwóch planów. Linia metra wygląda na nich jak wodociąg po trzęsieniu ziemi: w planie okolic dworca tunel zaczyna się ok. 150 m od miejsca, w którym urywa się on w planie okolic Stadionu!

- Przebieg tunelu ustalaliśmy na podstawie analizy zrobionej przez firmę Sener na zlecenie ratusza - zapewnia Krzysztof Domaradzki z pracowni Dawos, która odpowiada za plan okolic Dworca Wschodniego.

- Nanieśliśmy na projekt informacje o przebiegu tuneli, które w formie elektronicznej dostaliśmy od Metra Warszawskiego - mówi Marcin Świetlik z pracowni BPRW, która zaplanowała otoczenie stadionu. - Sprawdzę, skąd wzięła się różnica. Jeżeli będzie konieczna poprawka, nie będzie z tym problemu.

- Kształt trzeciej linii metra dopiero się krystalizuje - podkreśla rzecznik Metra Krzysztof Malawko. Nie wyklucza, że jedna z pracowni mogła nie dostać najświeższych poprawek.

Marek Mikos, szef miejskiego biura architektury, potwierdza, że w wyłożonych rysunkach planów linia metra się rwie. Ale uspokaja: - Po rozpatrzeniu uwag złożonych do planu Dworca Wschodniego linia już jest ciągła.

Krzysztof Malawko ostrzega: - Dzisiejsze opracowania wytyczające przebieg tej linii metra to dopiero bardzo wstępne przymiarki. Za kilkadziesiąt dni mogą się pojawić kolejne korekty. Na razie temat trzeciej linii metra tak naprawdę dla nas nie istnieje.

W analizie firmy Sener przyjęto, że trzecia linia metra w 2025 r. będzie już działać. Ale w ratuszu nikt na razie nie określa, czy i kiedy mogłaby się zacząć ta inwestycja. Nie zapadły nawet decyzje co do tego, kiedy wystartuje budowa drugiej części drugiej linii (teraz zaczyna się budowa odcinka śródmiejskiego), ani co do tego, czy najpierw będzie budowany odcinek na Bemowo, czy na Targówek.

03 września 2010
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.