Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Nowe wagony dla metra Hiszpanie najtańsi

Cztery firmy wystartowały w największym w historii warszawskiego metra przetargu na tabor. Najtańszą ofertę na 35 sześciowagonowych pociągów zgłosili Hiszpanie.

Z czterech przedstawionych ofert, ważne okazały się tylko trzy. Francuski Alstom Konstal nie spełnił warunków przetargu.

Teoretycznie najtańsi

Porównując ceny netto najtańszą ofertę przedstawił hiszpański CAF - 982 mln zł. Siemens&Newag wycenił inwestycję na 1 mld 069 mln zł, a rosyjskie konsorcjum Skoda&Wagonmasz - na 1 mld 108 mln zł.

Dwie pierwsze oferty zawierają także wycenę uwzględniającą podatek VAT. Nie zrobiło tego rosyjskie konsorcjum, więc początkowo wydawało się, że to oni przedstawili najniższą cenę.

Teraz komisja będzie badać złożone oferty. Za około miesiąc poznamy zwycięzcę przetargu.

Ma być bezpieczniej

Najniższa cena nie oznacza jeszcze, że to oferta Hiszpanów zostanie wybrana.

- Ważnym kryterium przetargu są koszty i czas eksploatacji. Ważne, żeby pojazdy jak najrzadziej musiały być serwisowane - tłumaczy Jerzy Lejk, prezes metra. - Obecnie te pierwsze składy które otrzymaliśmy jeszcze w prezencie od "wielkiego brata" wymagają przeglądów praktycznie po każdym dniu - dodaje.

Nowe składy będą wyposażone w system telewizji przemysłowej, która będzie rejstrować to co dzieje się wewnątrz pociągów. Będą też przyjazne niepełnosprawnym, czyli wyposażone w specjalne miejsca dla osób na wózkach. Znajdą się tam przyciski do bezpośredniego kontaktu z maszynistą, zniknie też problem zbyt dużego odstępu między krawędzią peronu a progiem drzwi wagonu.

23 sierpnia 2010
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.