Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Dla kogo kontrakt za miliard? Metro kupuje 210 wagonów

W poniedziałek zostanie rozstrzygnięty przetarg na dostawę 35 składów. W nowych wagonach zamontowane będą kamery, a ich karoseria będzie zabezpieczona przed graffiti. Kontrakt wart będzie nawet miliard złotych.

To największy zakup taboru w historii warszawskiego Metra. Dzięki niemu powiększy się on niemal dwukrotnie. Łącznie Metro chce kupić 210 wagonów, czyli 35 pojazdów sześciowagonowych.

To będzie gigantyczny kontrakt. 70 wagonów z kabiną maszynisty i 140 wagonów pośrednich mogą kosztować nawet miliard zł.

Bezpieczne i niezawodne

Pojazdy muszą spełniać pewne kryteria. Zamawiane pociągi mają być bezpieczne, niezawodne, dbać o komfort pasażerów i spełniać ekonomiczne warunki eksploatacji.

Nowe składy będą jednoprzestrzenne, czyli takie, które pozwolą na przejście między wagonami bez wychodzenia z pociągu. Mają mieścić nie mniej niż 1424 osoby i mieć 320 miejsc siedzących.

Metro zaznacza też, że wagony mają być dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Mają w tym celu mieć specjalnie urządzone miejsca z możliwością komunikowania się z maszynistą za pomocą przycisków.

Składy muszą być wyposażone w kamery jak i nowoczesne systemy kontroli i sterowania ruchem. Będą obsługiwać pierwszą i drugą linię metra.

Nie tylko cena

Głównym kryterium przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie cena. Ale liczyć się będą także: zużycie energii, koszty utrzymania oraz ekologia i wydłużenie gwarancji. Oferty poznamy tuż po godz. 12.00.

Pierwsze pociągi już w 2012

Pierwsze wagony mają pojawić się w Warszawie pod koniec 2012 roku. Ostatnie zamówione składy mają dotrzeć do końca 2013 roku. Dwadzieścia z zakupionych pociągów będzie obsługiwać centralny odcinek II linii, pozostałe zostaną skierowane na I linię co spowoduje, że metro będzie kursować częściej niż dotychczas.

Mamy 40 pociągów

Aktualnie Metro Warszawskie posiada 40 pociągów, czyli 240 wagonów. Dotychczas dostawy wagonów nie przewidywały tak dużych zakupów. W 1995 roku kupiono 10 sztuk, w latach 1994-1997 50 sztuk, między 2000 a 2005 108 sztuk, w 2006 i 2007 30 sztuk, a w okresie 2008-2009 42 sztuki.

Metro Warszawskie wspólnie z miastem stołecznym Warszawa, stara się o dofinansowanie zakupu ze środków Unii Europejskiej.

Zarzuty dla byłego dyrektora metra

Ostatnie duże zakupy metra w 1998 roku zakończyły się zarzutami dla byłego dyrektora spółki Metro Warszawskie Bohdana Z.

Jest on podejrzany o przyjęcie łapówki w związku z przetargiem na dostawę wagonów dla pierwszej linii podziemnej kolejki. W tej sprawie zatrzymano także byłego stołecznego urzędnika Tadeusza N., który miał pośredniczyć w przekazaniu łapówki byłemu dyrektorowi metra.

W poniedziałkowym "Witaj Warszawo!" o nowych składach dla metra porozmawiamy z prezesem Metra Jerzym Lejkiem, z Dyrektorem ZTM Leszkiem Rutą i Tomaszem Kunertem rzecznikiem miejskiego koordynatora inwestycji. Przed kamerą wystąpią również Jerzy Twardo, inżynier budowy I linii i Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy.

Oglądaj TVN Warszawa od godz. 7.00

22 sierpnia 2010
Komentarzy: 1
Czarek @ 22.08.2010 20:28
Super pomysł z jedną przestrzenią. Trzymam kciuki za udany przetarg.
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.