Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Kabaty: metro śmierdzi, mieszkańcy mają już tego dość

"Metro nas truje" - z takim transparentem protestowało wczoraj blisko 200 mieszkańców Kabat. Mają dość gryzącego smrodu podkładów unoszącego się znad rozbudowującej się bazy pierwszej linii.

Jak niedawno pisaliśmy, nieprzyjemny zapach męczy ludzi już od ponad pół roku. Podczas ostatnich upałów stał się już nie do zniesienia. Niektórzy narzekają, że doprowadza to bólu głowy i alergii.

Nieprzyjemna woń pochodzi z drewnianych podkładów kolejowych, które układane są podczas rozbudowy bazy metra. Powiększony układ torowy ma służyć pociągom, które mają kursować drugą linią, a na noc zjeżdżać na Kabaty. Mieszkańcy obawiają się, że impregnowane olejem kreozotowym podkłady mogą być szkodliwe dla zdrowia, nawet rakotwórcze. - Żądamy natychmiastowego zawieszenia rozbudowy bazy w obecnej technologii - mówił Michał Probulski, główny organizator protestu, który kilka dni temu uruchomił stronę internetową metronastruje.pl. Wczoraj zbierał podpisy z żądaniami do władz Metra. Niektórzy proponowali, by sprawą zainteresować prokuraturę. Padły też propozycje zablokowania bramy bazy, jeśli postulaty mieszkańców pozostaną bez echa.

Paweł Siedlecki z biura prasowego Metra Warszawskiego przyznaje, że zapach z podkładów może być uciążliwy dla mieszkańców. - Na pewno jednak nie jest szkodliwy dla zdrowia. Impregnowane podkłady mają wszelkie atesty - zaznacza. Twierdzi, że uciążliwości powinny się zniknąć we wrześniu, bo wtedy skończy się rozbudowa torów. - Mieszkańcy nie powinni czuć zapachu z podkładów, bo zostaną przysypane tłuczniem - zapewnia. Według niego nie można tam zastosować betonowych podkładów, bo przy rozjazdach najlepsze są drewniane.

Niektórzy mieszkańcy Kabat znają już te wyjaśnienia i wcale ich one uspokajają. Nie wierzą, że smród zniknie. Problem znany jest też w urzędzie Ursynowa. - Poprosiliśmy o kontrolę tej inwestycji przez odpowiednie instytucje m.in. sanepid i Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska, który ma przedstawić swoje stanowisko po 4 sierpnia - zapowiada rzeczniczka dzielnicy Monika Beuth-Lutyk.

04 sierpnia 2010
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.