Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Metro kupuje pociągi: 210 wagonów z monitoringiem

To największe zakupy w historii metra. Ma być bezpieczniej i wygodniej. Spółka planuje kupić 35 sześciowagonowych pociągów. W wagonach zamontowane będą kamery a ich karoseria będzie zabezpieczona przed graffiti. Pasażerowie nowych pociągów będą mogli również bezpiecznie przechodzić między wagonami.

Niektóre z nich zasilą I linię podziemnej kolejki, ale większość ma wozić pasażerów na nowej, II linii. Spółka właśnie ogłosiła przetarg na zakup składów. Wagony, które planuje kupić miasto, mają wprowadzić nową jakość do stołecznego metra. Będą monitorowane, a między wagonami będzie można swobodnie przechodzić. - Te pociągi muszą też być dwusystemowe, bo będą kursowały zarówno na I, jak i II linii metra. Czyli na dwóch różnych systemach kierowania ruchem - tłumaczy Krzysztof Malawko, rzecznik Metra Warszawskiego.

Nowoczesne wagony mają być zabezpieczone przed graffiti, a w kolorystyce składów pojawi się również nawiązanie do barw stolicy: niebieski pasek na wagonach zastąpi ciemnożółty.

Oferty do sierpnia

To będzie gigantyczny kontrakt. 70 wagonów z kabiną maszynisty i 140 wagonów pośrednich mogą kosztować nawet miliard zł. Dlatego firmy mają czas na złożenie oferty do sierpnia 2010 roku. Ostatnie, duże zakupy taboru spółka zrealizowała ponad 10 lat temu. Wtedy za 108 wagonów francuskiej firmy Alstom miasto zapłaciło prawie 500 mln zł.

6 km metra

Centralny odcinek metra połączy Wolę z Pragą na przełomie 2013 i 2014 roku. Będzie miał 6,1 km długości i siedem stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński. Wybuduje je włosko-turecko-polskie konsorcjum Astaldi Gulermak PBDiM Mińsk Mazowiecki. Konsorcjum ma 48 miesięcy na realizację inwestycji. Prace budowlane rozpoczną się w drugiej połowie 2010 roku.

04 maja 2010
Komentarzy: 4
Mateusz @ 05.05.2010 10:53
Myślałem, że nigdy nie doczekam się nowego taboru Metra Warszawskiego:) Fajnie, że będzie można przechodzić z wagonu do wagonu:D Będziemy mieli metro jak w New York;)
Mateusz @ 24.05.2010 18:11
SUPER!!!
M @ 28.05.2010 23:03
Ale chyba teraźniejsze wagony nie są zasprejowane, bo jak miały by być, jeśli pociągi są tylko na stacjach albo na STP na Kabatach, gdzie jest ochrona?!
Może ktoś mi przybliżyć ten problem?
Pzdr.
Mateusz @ 13.06.2010 13:03
Ale przecież w nowych pociągach mają być kamery, więc nie wydaje mi się, żeby byli potrzebni ochroniarze. Gdy wysiadam na Kabatach wracając ze szkoły lub z centrum to zawsze, są tam ochroniarze.
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.