Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Pozwolenie na tunele metra za kilka tygodni

Ciąg dalszy prób znalezienia rozwiązania sprawy tunelu drugiej linii metra. Zgodnie z harmonogramem, prace przy drążeniu powinny ruszyć już jesienią. Wciąż nie ma jednak pozwolenia na budowę. Co gorsza, nie wiadomo kto może je wydać. Sprawę próbuje rozwiązać Ministerstwo Infrastruktury

Artykuł źródłowy z filmem

We wtorek w pobliżu ronda Daszyńskiego rozpoczęły się pierwsze prace poprzedzające budowę metra z Woli na Pragę. Geolodzy pobierają próbki gruntu, aby sprawdzić czy ziemia nie będzie się osypywać w trakcie drążenia tuneli przez specjalne tarcze.

To początek prac przy budowie metra. Akurat do tego nie potrzeba pozwolenia, więc nie ma problemu. Kłopoty pojawiają się natomiast w przypadku drążenia samego tunelu.

"To kwestia tygodni"

Teoretycznie to wojewoda powinien wydawać pozwolenie na budowę tzw. obiektów zamkniętych w warszawie, ale w jego kompetencjach nie ma mowy o tunelu podziemnej kolejki. - Przepisy są nieprecyzyjne. W uprawnieniach wojewody nie ma akurat metra - tłumaczy Ivetta Biały, rzecznik Wojewody Mazowieckiego.

Pod pojęcie "metro" można podciągnąć obiekty kolejowe, a przepisy połączyć z tymi o obiektach zamkniętych. Tak zrobiono przy budowie pierwszej linii metra, ale zdaniem urzędników było by to nieścisłe. Sprawę próbuje więc wyjaśnić Ministerstwo Infrastruktury.

Rzecznik resortu Mikołaj Karpiński zapewnia, że trwa przygotowywanie odpowiedniego rozporządzenia, które raz na zawsze rozwiąże problem budowy metra. - To jest kwestia kilku tygodni - zapowiada.

"Decyzja należy do dzielnic"

Procedury ministra na szczęście dotyczą tylko budowy tunelu, która ma się zacząć dopiero jesienią. Wydanie pozwoleń na roboty poprzedzające rozpoczęcie prac przy drążeniu tunelu jest znacznie prostsze.

- W przypadku prac w dzielnicach decyzja należy do urzędów dzielnicowych - tłumaczy Tomasz Andryszczyk, rzecznik ratusza. - Na przykład pozwolenia na prace przy stacji Rondo Daszyńskiego będzie należeć do urzędu dzielnicy Wola, a stacja Powiśle - do urzędu Śródmieścia - wyjaśnia.

Pierwsze prace mają ruszyć na przełomie maja i czerwca. Roboty zaczną się po stronie Woli, przy rondzie Daszyńskiego.

"Czekamy na inwestora"

Tymczasem w dzielnicach wciąż niewiele dzieje się w sprawie wydawanie odpowiednich dokumentów. - Inwestor jeszcze nie wystąpił o pozwolenie na budowę, więc nie możemy go wydać - mówi Anna Fiszer-Nowacka, rzecznik dzielnicy Wola.

Podobnie wygląda sytuacja w Śródmieściu. - Trwa składanie dokumentacji, wymaganej przez prawo budowlane - wyjaśnia Urszula Majewska, rzecznik dzielnicy.

Siedem stacji między rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim ma być gotowe w 2013 roku.

30 kwietnia 2010
Komentarzy: 1
Mealailah @ 14.01.2013 12:02
Kongres przyjmie ustawę, ktf3ra pwzooli bądź nie działać Obamie. A jeśli Chiny nie posuną się ani o krok do przodu, jest mało prawdopodobne, aby Izba i Senat zdecydowały się narazić na szwank interes amerykańskiego przemysłu i gospodarki, aby skorzystali na tym Chińczycy.
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.