Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Prosta kłuta pod metro

Odwierty pod budowę drugiej linii ruszyły w rejonie ronda Daszyńskiego. Na budowę szybu startowego poczekamy jednak co najmniej do sierpnia. Dotarliśmy do najnowszego harmonogramu budowy najważniejszej miejskiej inwestycji.

Wiertnica pojawiła się wczoraj po południu między jezdniami ul. Prostej przy Karolkowej, naprzeciwko szklanego biurowca Aviva. Pasażerowie wysiadający z tramwajów przyglądali się jej z zaciekawieniem. W ten niepozorny sposób ruszyły prace przy budowie drugiej linii, która pod koniec 2013 roku ma połączyć rondo Daszyńskiego z Dworcem Wileńskim. – Wiercenia geologiczne to symboliczny początek inwestycji, ale nie oznacza jeszcze zamykania ulic ani wiercenia tuneli – mówi wiceprezydent Jacek Wojciechowicz. – Pobrane próbki gruntu zostaną teraz przebadane. To wstęp do właściwej budowy.

Harmonogram? Już inny

Inżynierowie muszą sprawdzić na Prostej m.in. poziom wód gruntowych i parametry geologiczne. Badania mają zapobiec niespodziankom, np. osunięciom gruntu. Specjalistyczna firma Geoteko dostała na razie pozwolenie na odwierty w trzech punktach miasta.

Przygotowania do inwestycji idą pełną parą, ale miastu i tak całkowicie „rozjechał się” optymistyczny harmonogram z grudnia ubiegłego roku. To właśnie wtedy prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz w towarzystwie przedstawicieli włosko-tureckiego konsorcjum Astaldi i Gülermak zapowiedziała, że prace ruszą na przełomie kwietnia i maja 2010 roku. Jeszcze miesiąc temu koordynator remontów Wiesław Witek mówił, że prace mogą się zacząć 1 maja. Tymczasem wykonawca nawet nie złożył wniosku o pozwolenie na budowę szybu startowego w rejonie ronda Daszyńskiego. – To najdroższa i najbardziej skomplikowana logistycznie inwestycja w Warszawie od bardzo wielu lat. Podczas uzgodnień technicznych pojawiają się trudności, np. instalacje nieuwzględnione na mapach – mówi Jacek Wojciechowicz.

Informacji o nowych terminach wiceprezydent nie chciał komentować. Potwierdziliśmy ją jednak w dwóch bardzo dobrych źródłach zaangażowanych bezpośrednio w tę inwestycję. Lada dzień wykonawca ma złożyć wniosek o pozwolenie na budowę. Metro Warszawskie spodziewa się tego dokumentu na przełomie maja i czerwca.

Najwcześniej w czerwcu zacznie się przekładanie urządzeń podziemnych. Ten etap prac będzie wymagał zamknięcia ul. Prostej między rondem Daszyńskiego a Karolkową. Ruch zostanie skierowany Karolkową i Kolejową do pl. Zawiszy. Trzeba będzie zbudować m.in. tymczasowy skręt z Towarowej w Kolejową.

Tarcze wciąż za granicą

Co z budową szybów startowych dla tzw. superkretów, czyli tarcz automatycznych TBM o średnicy 5,4 metra do drążenia tuneli? Na rondzie Daszyńskiego ma się zacząć najwcześniej w sierpniu. Na Powiślu stanie się to zapewne miesiąc później.

Podczas wewnętrznych narad w ratuszu montaż TBM planowany jest już nie na październik tego roku, ale najwcześniej na styczeń roku 2011. Drążenie tuneli ma ruszyć wiosną przyszłego roku. Wykonawca wciąż rozmawia z producentami tarcz. W grę wchodzi kupno albo leasing z Niemiec lub Kanady. Trzy automatyczne tarcze TBM, z których dwie ruszą z ronda Daszyńskiego, mają się przesuwać pod centrum miasta i Wisłą kilkanaście metrów na dobę. Żeby utwardzić grunt, inżynierowie będą stosowali przed nimi technologię „zastrzyków” z masy cementowej.

Opóźnia się nawet uruchomienie centrum informacyjnego dla warszawiaków w parku Świętokrzyskim. Według wstępnych przymiarek, ma ruszyć w czerwcu (dwa miesiące po terminie).

Inwestycja ma pochłonąć łącznie ponad 4,1 mld zł. W związku z obiecywanym w ub. roku przyspieszeniem budowy ratusz przygotował korektę budżetową: zwiększenie środków na metro w 2010 roku ze 100 do ponad 530 mln zł. Z powodu poślizgu inwestycji może się ona okazać niekonieczna aż w tak dużej wysokości.

27 kwietnia 2010
Komentarzy: 3
Czarek @ 27.04.2010 15:14
Super, zamiast kwietnia - sierpień, zamiast października - styczeń. Za chwilę się okaże, że zamiast 2013 będzie 2031. Do tego nie 4,1 mld a 14 mld.
Grz3g0rz @ 11.05.2010 13:40
Wczoraj przestawili ta wiertnice z przystanku przy Karolkowej, do przystanku przy Daszynskiego. Zawisili tez na tym "specjalistycznym" STARze karte A4 wydrukowana na jakiejs kiepskiej atramentowce ze "Projekt realizaowany z funduszy UE ...". Zal na to patrzec, tym bardziej ze maszyna stoi tam juz z miesiac a rzadko kiedy mozna tam spotkac.

Jakies 300 metrow dalej jest budowane osiedle przy Kolejowej tam po miesiacu to juz fundamenty byly wylane, a teraz 4 zuraw stawiaja. Pracuja w tygodniu do 20, oraz w soboty od samego rana, bnawet w ktoras niedziele widzialem jak cos robili.
Sebastian @ 27.02.2013 01:35
I have visited Winter Wonderfest for the past 4 years. This year my filamy and I had a blast, however, what brought concerns to my attention were sanitation precautions such as ice skating I feel the workers or the creator of such a beautiful attraction should provide santiation shoe spray like those provided when one is to go bowling( red flag) foot fungus could occur Also I think hand sanitizer should be posted near the entrance and exist of each attraction to eliminate germs being spreaded by the numerous of spectators.
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.