Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Jak zgrać setkę budów z drugą linią

Zanim ruszy budowa metra, musi się zakończyć się 106 miejskich inwestycji w jej sąsiedztwie. Dla wielu z nich nie ma jeszcze nawet projektów! – Jeszcze latem cały ten misterny plan się może posypać – usłyszeliśmy nieoficjalnie.

W październiku ma ruszyć budowa siedmiu stacji drugiej linii metra wzdłuż Prostej, Świętokrzyskiej i Targowej. Ratusz stworzył listę inwestycji kolidujących z objazdami. Muszą skończyć się najpóźniej w październiku. – Każdy z inwestorów dostał warunki brzegowe: do kiedy musi wyrobić się ze swoimi robotami – mówi rzecznik koordynatora remontów Tomasz Kunert. – Jeśli komuś nie uda się wystartować przed drugą linią, nie będzie „przebacz”. Przełożymy jego budowę na „po metrze”, czyli dopiero na 2014 rok.

Horror wokół Andersa

To właśnie powodu budowy metra od 6 kwietnia zamknięty zostanie „wojskowy” wiadukt na Andersa. Drogowcy znów wyłączą ul. Andersa między Gen. Zajączka i Stawki. W stronę Woli przez ul. Słomińskiego poprowadzi tylko jeden pas, a w stronę Pragi w ogóle nie da się przejechać. Powód – do października muszą być gotowe podpory wiaduktów między jezdniami ul. Słomińskiego, bo tędy zostanie poprowadzony objazd budowy metra. Termin rozpoczęcia inwestycji jest pewny, bo Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych już w ubiegłym roku podpisał umowę wartą prawie 80 mln zł.
Zarząd Dróg Miejskich już planuje frezowania ulic, którymi pojadą objazdy – m.in. Okrzei, Piękną, Raszyńska czy Stalową (po remoncie tramwajowym), Kolejowej i Grzybowskiej. Do tego Urząd Śródmieścia ma naprawić przed październikiem m.in. Mokotowską i Poznańską, a Urząd Pragi-Północ Białostocką obok Dw. Wileńskiego.

Tramwajarze w papierach

Kluczowe inwestycje spoczywają na barkach Tramwajów Warszawskich, które utknęły w papierologii. Co z zapowiadaną na Euro 2012 modernizację torów tramwajowych wzdłuż Targowej i al. Zielenieckiej? Kończy się zima, a tramwajarze nawet nie mają gotowego projektu.

– Dokumentacja projektowa będzie do nas wpływać etapami od końca marca do końca czerwca. W maju planujemy ogłosić przetarg na wykonawcę – mówi kierownik Działu Strategii Grzegorz Madrjas z Tramwajów Warszawskich. – Priorytet to skrzyżowanie ul. Targowej z Kijowską. Musi być gotowe przed październikiem, kiedy na pl. Wileńskim ma ruszyć budowa drugiej linii. Chodzi o zapewnienie dojazdu do zajezdni Praga – wyjaśnia.

Prace ruszą najwcześniej latem. Ile uda się zrobić do października?

Koordynator remontów Wiesław Witek chce, żeby tramwajarze wyremontowali tory na fragmencie Targowej – od Teatru Powszechnego do Kijowskiej – i na całej al. Zielenieckiej (na 2011 rok zostałaby wymiana torów na Targowej do Dw. Wileńskiego).

Oficjalnie przedstawiciele Tramwajów Warszawskich zachowują optymizm: – Na Targowej i Zielenieckiej nie mamy przecież po drodze żadnego obiektu inżynierskiego, np. wiaduktu jak na Trasie W-Z – mówi Grzegorz Madrjas. Tomasz Kunert przyznaje jednak, że nie wiadomo, czy tramwajarze wyrobią się z al. Zieleniecką. A to znaczy, że czarne chmury wiszą nad obiecywaną linią tramwajową tuż obok Stadionu Narodowego.

Więcej znaków zapytania

Latem ratusz zaplanował wymianę tramwajowych rozjazdów na skrzyżowaniu Chałubińskiego z Nowowiejską. Tory są w fatalnym stanie, a tędy tramwaje mają dojeżdżać do al. Jana Pawła II podczas zamknięcia Marszałkowskiej. Niestety, wciąż nie został ogłoszony przetarg „projektuj i buduj”. Na barkach tramwajarzy spoczywa też budowa arcyważnego łącznika torów na ul. Jagiellońskiej od al. „Solidarności” do pętli przy zoo i skrętu z ul. 11 Listopada w Ratuszową (tramwaje mają tędy omijać budowę stacji Dworzec Wileński). W tym przypadku także trwa gromadzenie dokumentacji.

Koordynator remontów bacznie obserwuje też Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji. Na przełomie marca i kwietnia wodociągowcy mają rozpruć od ul. Żelazną od Siennej aż do Nowolipie. To ulica strategiczna – tędy będzie można przeciąć zamkniętą Prostą. MPWiK uspokaja, że się wyrobi, bo ma już podpisaną umowę z wykonawcą. Problem w tym, że przed październikiem muszą jeszcze zdążyć z kilkunastoma innymi budowami – np. na pl. Grzybowskim, Miedzianej, Koszykowej i Chałubińskiego.

Stołeczne Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej ma 12 inwestycji wpisanych na listę priorytetową. Znaków zapytania jest sporo. W przypadku planowanej przebudowy magistrali cieplnej przy ul. Schillera – z tzw. przeciskiem pod Trasą W-Z – nie ma jeszcze podpisanej umowy. Trwa dopiero przetarg na wymianę instalacji przy ul. Bartoszewicza i Drewnianej tuż obok budowy drugiej linii.

09 marca 2010
Komentarzy: 2
Czarek @ 10.03.2010 11:41
To teraz szybko do roboty na odcinkach przyległych do budów przy zachodniej i wschodnich częściach II linii. No i oczywiście do przygotowania przetargów na jej dokończenie :)
Bunda @ 26.11.2012 23:54
to lipa wielka zaribaa miasto jak zaribaało tylko zrobili skok cen i to teraz jak kasy brak a to że im przeszkadza handel na ulicach to kpina bo firma co zbiera kasę to koledzy prezydenta Siedlec a 15pln to opłacalne jest dla nich i miasta anie kara dla handlu na ulicy dla tych z dobrym towarem to tylko problem dla babci z małym handelkiem .kradli i kradną bo to WŁADZA miast SIEDLEC taki wilk co chce owcą być
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.