Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Zaczną kopać metro tylko na lewym brzegu

Żeby jeszcze bardziej nie paraliżować ruchu na Pradze, tarcze nie zaczną drążyć tuneli przy Dworcu Wileńskim

gazeta.pl:



Do niedawna plan budowy centralnego odcinka drugiej linii metra był taki: włosko-turecko-polskie konsorcjum zamierzało jak najszybciej zacząć drążyć tunele na Pradze, bo zgodnie z wymogami ratusza tuż przed Euro 2012 nie powinno już tam być uciążliwych wykopów. Dwa krety miały równocześnie wyruszyć z Dworca Wileńskiego i przesuwać się w stronę lewobrzeżnej Warszawy. Trzecia tarcza miała zacząć drążyć jeden z tuneli przy planowanej stacji Rondo Daszyńskiego.

Wykonawca diametralnie zmienił jednak scenariusz robót. - Zdecydowaliśmy nieco ulżyć mieszkańcom Pragi. Okolice pl. Wileńskiego są dość gęsto zabudowane. Tarcze muszą pracować non stop. W związku z tym cały czas trzeba wywozić urobek i przywozić gotowe elementy obudowy tunelu. Nie chcemy, by dziesiątki ciężarówek powodowały dodatkowy hałas i utrudnienia - mówi Janusz Romanowski z firmy Astaldi, która buduje drugą linię metra.

Nowy plan wygląd tak. Jedna tarcza zacznie drążyć tunel obok planowej stacji Powiśle. Szyb, przez który zostanie wprowadzona pod ziemię, znajdzie się między Wisłą i tunelem Wisłostrady. Potem będzie się przebijać pod dnem rzeki w stronę Pragi. Kiedy dotrze do pl. Wileńskiego, zostanie z powrotem przetransportowana na Powiśle, by wydrążyć drugi, równoległy tunel na Pragę. Według prezesa Metra Jerzego Lejka w rejonie planowanej stacji Powiśle jest także więcej miejsca, by zorganizować zaplecze budowy tuneli.

Z kolei na Woli obok ronda Daszyńskiego powstanie ogromne zaplecze budowy tuneli przecinających Śródmieście. Spod ul. Prostej równocześnie wyruszą dwie tarcze, które wydrążą tunele aż do Powiśla. - Zarówno na przy rondzie Daszyńskiego, jak i przy stacji Powiśle jest blisko do głównych trasach. Dzięki temu ciężarówki będą miały dość łatwy dostęp na plac budowy - mówi Janusz Romanowski.

Zarówno władze Metra, jak i wykonawca zarzekają się, że nowy scenariusz nie zmieni głównych założeń harmonogramu. Wiosną 2012 roku w rejonie pl. Wileńskiego i przy stacji Stadion nie powinno być już większych utrudnień na powierzchni. Plan zaakceptowało Narodowe Centrum Sportu, które nadzoruje budowę Stadionu Narodowego.

Wykonawca zapowiada, że w drugiej połowie kwietnia przed Pałacem Kultury od strony Świętokrzyskiej stanie pawilon, w którym warszawiacy będą mogli się dowiedzieć wszystkiego o budowie drugiej linii metra. Pierwsze widoczne prace - na razie przy przekładaniu podziemnych rur i kabli - zaczną się w maju lub w czerwcu. Budowa stacji i rozpoczęcie drążenia tuneli ma ruszyć pod koniec roku. Koniec prac to jesień 2013 roku.

W ciągu kilku miesięcy Metro ogłosi też przetarg na 35 pociągów, które mają jeździć nie tylko na drugiej, ale także na pierwszej linii. Co ciekawe, pociągi najprawdopodobniej będą "jednoprzestrzenne". Oznacza to, że tak jak w wielu innych kolejkach na świecie będzie można, nie wychodząc z pociągu, przejść z jednego końca składu na drugi. Takiego rozwiązania zażądał Zarząd Transportu Miejskiego.

TVN Warszawa:

Nie odpowiadało UEFA

Wcześniej wykonawca zapowiadał, że jedna tarcza wystartuje z ronda Daszyńskiego, a dwie z okolic Dworca Wileńskiego i pomnika "Czterech Śpiących". Zmianę wymusiła UEFA, która chce zminimalizować ryzyko chaosu podczas meczów na Stadionie Narodowym - pisze "ŻW".

Na razie montują czujniki

Tymczasem trwają już prace przy montażu czujników do monitoringu drgań przy budowie metra. Ma to być skuteczne zabezpieczenie przed ewentualnymi roszczeniami ze strony zarządców budynków. Ratusz wytypował jednak 30 budynków, na które trzeba uważać. Większość znajduje się na Powiślu i Pradze-Północ.

17 lutego 2010
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.