Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Uważajcie w pociągach. Potrafią poparzyć i topić buty

Nowe składy na lokalnych trasach mają ładne siedzenia, elektryczne wyświetlacze... i grzejniki zdolne stopić podeszwę w zimowym bucie.

Od dawna chcę napisać felieton o czymś innym niż pociągi . Niestety, życie znów mnie pokonało. A tak naprawdę pokonał mnie swąd kauczukowej podeszwy, jak się okazało, z mojego własnego buta!

Każdy, kto choć raz podróżował zimą koleją, zwłaszcza gdzieś daleko, wie, że w pociągach obowiązują tylko dwie opcje: albo włączy się ogrzewanie, by zaraz poczuć się jak na Saharze w środku dnia, albo się je wyłączy i wtedy do końca drogi będzie się zgrzytać zębami i dygotać z zimna.

Odkąd pamiętam, PKP nie przewidują dla swoich pasażerów innych rozwiązań. Są jeszcze tylko warianty, na przykład w lokalnych pociągach z plastikowymi ławkami. Jeśli pod ławką jest akurat grzejnik, to już nie będzie jak Saharze, ale na rozgrzanej blasze - nikt nie usiedzi na takiej ławeczce dłużej niż kilka sekund, tak parzy.

Być może dlatego właśnie w nowych składach grzejniki umieszczono nie pod siedzeniami, ale z boku przy ścianie wagonu, osłonięte metalową obudową. Na tej obudowie jak tysiące pasażerów i pasażerek nieroztropnie postawiłam stopy. Po chwili poczułam dziwny swąd, a kiedy stawał się coraz ostrzejszy, zrozumiałam, że topią się podeszwy moich butów. Przykleiły się do obudowy grzejnika i przez dziurki w niej kauczuk skapywał do środka gęstymi kroplami.

Cóż, świat się zmienia, ale nie PKP. Wierne swej tradycji, nadal stosują jeden tylko model ogrzewania, choćby i w supernowych wagonach. Czegoś jednak nie rozumiem: Jak marnując tyle energii, można się jednocześnie reklamować jako ekologiczny środek transportu?

15 lutego 2010
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.