Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Nowe tramwaje mogą przyjechać do stolicy przed czasem

Firma PESA, która ma wyprodukować dla Warszawy 186 nowych tramwajów, chce przyspieszyć dostawy - pisze "Życie Warszawy". Władze miasta nie ukrywają, że taka propozycja jest kusząca. - Ale wszystko i tak zależy od rozmów z bankami - dodają natychmiast.

Warta 1,5 mld zł umowa na dostarczenie 186 nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów została podpisana pod koniec maja zeszłego roku. Pierwsze pojazdy miały się pojawić w Warszawie najpóźniej w sierpniu tego roku. Do Euro 2012 miało być ich już 100, natomiast wszystkie tramwaje mają być w mieście w 2013 roku.

Czas to pieniądz

Teraz bydgoska firma zaproponowała stołecznemu ratuszowi przyspieszenie tego harmonogramu. W ten sposób PESA będzie mogła wcześniej zrealizować kontrakt i skupić się na innych zamówieniach. Wśród nich jest m.in. dostarczenie 13 pociągów dla Szybkiej Kolei Miejskiej. Mają one obsługiwać trasę na Okęcie. Kontrakt warty 299 mln zł ma zostać podpisany w pierwszej połowie marca. PESA ma także wiele innych zamówień z całej Polski.

Przeszkoda? Pieniądze

Leszek Ruta, szef Zarządu Transportu Miejskiego, nie ukrywa że propozycja bydgoskiej firmy jest kusząca. Problemem mogą być jednak pieniądze. - Szybsze dostawy oznaczają też szybsze płatności - mówi "Życiu". Rozmowy w sprawie kredytowania zakupu są już w ostatniej fazie. To od ich przebiegu zależy, czy tramwaje dojadą do stolicy szybciej.

Jak dodaje prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos, przed pojawieniem się nowych tramwajów trzeba dokończyć także szereg inwestycji w infrastrukturę. - Trzeba przebudować kanały i mosty. Np. w zajezdni Żoliborz od podstaw trzeba wybudować hangary - wyjaśnia.

13 lutego 2010
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.