Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

W którą stronę rozbudować drugą linię metra?

W zeszłym tygodniu została podpisana umowa na budowę centralnego odcinka, drugiej linii metra. Budowa odcinka centralnego ma trwać 4 lata. Wcześniejsze procedury lokalizacyjne oraz przetargowe trwały 3 lata, co łącznie daje 7 lat. Powstaje, więc pytanie: co dalej?

Jeśli metro ma być dalej rozbudowywane, na Bemowo, Targówek oraz Gocław, rozpoczęcie nowych procedur powinno nastąpić już wkrótce. Tymczasem nadal trwają dyskusje w którą stronę metro ma być rozbudowywane w pierwszej kolejności.

Ratusz proponuje Targówek, co wywołuje sprzeciw mieszkańców Bemowa. Gocław zostanie zbudowany w kolejnym, po Bemowie, etapie. Obecnie w mediach pojawiają się głosy wszystkich stron. Oto głosy opublikowane przez portal gazeta.pl Pełna wersja artykułu

"Na Pragę

Zgadzam się, że metro od ronda ONZ może wozić powietrze - jednak teza, że w związku z tym budujmy odcinek do Bemowa a o Targówku pomyślmy później, tylko dlatego, że autor uważa, że łatwiej jest dojechać z Targówka na dworzec Wileński niż z Bemowa na rondo Daszynskiego uznać trzeba za nieporozumienie. Przy ograniczonych środkach finansowych trzeba mądrze nimi gospodarować. Nie można pogłębiać różnicy między częściami Warszawy. Praga się dusi, gdyż jest za mało mostów, te które są, mają kiepską przepustowość, nie ma dobrych połączeń kolejowych (pociągi dojeżdżają tylko do dworca wileńskiego z którego połączenia nie ma do wschodniego a potem na do Centrum). Trudno zrozumieć mieszkańcowi Pragi, że płaci podatki tak samo jak jego znajomi z Centrum, a warunki do życia (budynki, komunikacja, stan dróg, inwestycje) odbiegają w tak wyraźny sposób. Nie wyobrażam sobie sytuacji braku rozbudowy metra po praskiej stronie. Skazalibyśmy tą część miasta na całkowitą marginalizację i zacofanie. Miasto powinno się rozwijać równomiernie bez uprzywilejowywania tylko jego części.

Mateusz Knecht"

oraz

"Na zachód

Ta decyzja to nie tylko kwestia woli politycznej. Metro MUSI jechać na zachód, bo tam (w Morach) ma być stacja postojowa pociągów. Bez tego nie zmieszczą się pociągi do obsługi dwóch linii na Kabatach. Osobiście wolę Pragę, bo tam mieszkam, no ale patrz jak wyżej.

Maciek"

i...

"Na Gocław

Nie bardzo rozumiem, dlaczego pytanie jest tak sformułowane? II linia metra w planach ma być także na Gocławiu, więc pytanie powinno zawierać i tą dzielnicę... Transport publiczny na Gocławiu nie jest w najlepszym stanie- autobusy grzęzną w korkach albo do Mostu Łazienkowskiego (buspas), albo na skrzyżowaniu Trasy Siekierkowskiej z Czerniakowską. A dzielnica jest spora i nadal się rozrasta (vide Osiedle "Saska Kępka" rozpoczęte w tych dniach). Nie mówiąc już o pobliskim Wawrze. Dla porównania- północna część lewobrzeżnej Warszawy ma i tramwaje i budowany Most Północny z szybkim połączeniem tramwajowym do I linii metra.

Arek Zotkiewicz"

Pojawia się Tarchomin...

"Na Tarchomin

Szkoda, że nikt nie myśli o linii metra do Tarchomina. to gigantyczne osiedle, które ciągle się rozrasta, korki są tu już sławetne, a most Północny i tramwaje to śpiew przyszłości:(kiedyś metro miało dochodzić tu, ciekawa jestem czemu koncepcja się zmieniła.

Renata"

I znowu Bemowo:

"W mojej ocenie, bardziej uzasadniona jest budowa linii metra na Bemowo, wynika to z następujących powodów:

1. Wschodnia część Warszawy będzie już miała jedną linię .

2. Z linii bejowskiej mogliby bezpośrednio korzystać mieszkańcy Woli, Bemowa oraz pośrednio Ursusa. Mieszkańcy tych dzielnic odprowadzają różnego rodzaju podatki w nadziei, że pieniądze te zostaną sprawiedliwie wykorzystane, również z pożytkiem dla nich samych i ich rodzin. Jeśli mieszkańcy z części zachodniej oraz cała Warszawa ma współfinansować budowę linii dla Targówka, to powinny za tym stać jakieś bardzo ważne argumenty, bo taka inwestycja będzie spłacana przez bardzo wiele lat.

Myślę także, że z zachodu przyjeżdża do Warszawy znacznie więcej pojazdów niż ze wschodu, jeśli mieszkańcy zachodniej części Warszawy przesiądą się do metra, to będzie to także z dużym pożytkiem dla dojeżdżających i przyjeżdżających od Warszawy z zachodu.

Biorąc pod uwagę powyższe argumenty, myślę, że pomysł rozbudowy metra na stronie wschodniej, kosztem zachodniej strony Warszawy, jest niejasny, być może nieprzemyślany i może wywoływać różnego rodzaju wątpliwości.

Maciej"

A tymczasem... komentarze do komentarzy zamieszczonych w artykule na gazeta.pl:

"Nie rozumiem rozsterek czy drążyć metro na Bemowo czy na Wschód! Powinno ono iść w obu kierunkach bo inaczej nie rozwiąże to żadnych problemów. Jeśli pójdzie tylko na Bemowo to i tak miasto będą korkować samochody ze wschodniej strony i na odwórt! Poza tym Praga która została pozbawiona obwodnicy niedługo kompletnie stanie. A pominięcie Gocławia w tych planach to już całkowitą pomyłką. Do centrum można się dostać tylko Trasą Łazienkowską (wiadomo jak jest) albo defakto osiedlowymi drogami na Saskiej Kępie!

autor: ronin-teraz-zarejestrowany"

i...

"po wybudowaniu środkowego odcinka 2 linii
prawa strona będzie miała 3 przystanki
a lewa 29 przystanków
teraz wystarczy porównać ilu ludzi mieszka po wschodniej
ilu po zachodniej stronie rzeki

autor: jejeje"

oraz chyba najlepsza propozycja:

"W obu kierunkach.

W innym wypadku będziemy mieli tylko ODCINEK II linii metra a nie DRUGĄ linię metra.
Znając polskie realia odcinek zna Bemowo lub na Pragę zacznie być budowany
najwcześniej w 2017 (wliczając w to wszystkie przygotowania i odwołania). I
potrwa ze 3-4 lata. Zakładając że kasa znajdzie się na III część odcinka
Praga/Bemowo w czsie budowy II odcinka (2017-2021) to start tego ostatniego
będzie w 2023. A zakończenie koło 2028.
Iście szybkie tempo! Prawda?

Autor: AS"

04 listopada 2009
Komentarzy: 6
metrax @ 04.11.2009 22:45
no nie wytrzymam , nawet nie zaczęto budowy odcinka centralnego , a już mają problem w którą stronę. ach te Polaczki . a tak w ogóle to zanim wybudują ten centralny to minie 4 lata , zanim podpiszą kolejną umowę , to minie kolejnych 5. będę dziadkiem jak skończą tą linie. (oby)
Dami @ 09.11.2009 23:20
Oczywiście, że metro powinno być budowane na zachód... Praga ma tramwaje a w np. Ursusie nie. SKM jest dobrym rozwiązaniem, ale proszę wziąć pod uwagę mieszkańców Pruszkowa i Piastowa. Oni także dojeżdżają SKM'ką do Centrum. Tłok i ścisk w tych pociągach jest do wytrzymania. Niedowiarków zapraszam na przejażdżkę w godzinach szczytu Szybka Koleją Miejską... ;)
polak @ 19.11.2009 22:24
Sprawa nie jest prosta. W końcu to czy budować najpierw w lewo a potem w prawo czy na odwrót to ważna decyzja i nie można jej podjąć pochopnie. Nie do pomyślenia byłaby sytuacja, w której mieszkańcy bemowa mogliby korzystać z metra szybciej niż mieszkańcy bródna, nie mówiąc już o sytuacji w której byłoby odwrotnie. Nie ważne kiedy ruszy budowa, ważne żeby ruszyła w dobrą stronę!
RobertD @ 24.12.2009 12:38
Praga ma tramwaje... To nie tak. Trzeba się popatrzeć gdzie są te tramwaje. Metro miałoby iść na Targówek(osiedle). Tam nie ma tramwajów a jest zakorkowana Radzymińska. Natomiast Bemowo ma tramwaje na Górczewskiej (sam tam mieszkam przy pętli), tam gdzie ma być metro. Bemowo Północne też ma tramwaje. Moim zdaniem Targówek zdecydowanie bardziej potrzebuje drugiej linii metra. Natomiast pomyłką na drugiej linii metra jest odcinek na Bródno. Ten zawijas, który daje dwie stacje, to jest strata pieniędzy. Tam jest tramwaj, który chodzi co chwila, ma sześć przystanków i jakby trochę poprawić trasę, to dojeżdżałby do Dw. Gdańskiego w 10 minut. A jeśli chodzi o Ursus, Piastów, Pruszków, to SKM powinno dokupić tabor, co kosztuje miliony vs miliardy na metro. Tak czy siak jest to kwestia poprowadzenia takiej trasy, która będzie miała najlepszy stosunek zysku do kosztów biorąc pod uwagę całość komunikacji. Na pewno to nie jest proste.
Magic @ 02.01.2010 00:54
Dami dobrze pisze, że SKM nie wystarcza dla Pruszkowa, Piastowa i Ursusa. Musi powstać odciążenie SKM w Ursusie, tj. połączenie II linii metra i kolei w PKP Ursus. Przydałoby się też, aby II linia metra poszła przez Ursus dalej: Skorosze, WKD Salomea, lotnisko Okęcie. A póżniej do I linii metra na Ursynowie/Mokotowie.
łatka @ 04.01.2010 22:10
odpowiedz prosta jest:we wszystkie strony rozbudować!To powinien byc priorytet miasta-sprawna komunikacja.parkingi w centrum za drogie na codzienny uzytek-miejsc parkingowych brak.W metropoliach swiata mozna bez samochodu do pracy w centrum dojechac w 45 minut z okolic oddalonych nawet 100km.metro,szybka kolej to jedyny sosob na cywilizowany dojazd do CITY.prywatnie marzę o wypustkach z MLocin na północ ..nawet za Kazuń!!!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.