Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Prezydent: metro dla Targówka, Bemowo poczeka

Rok temu o godz. 16 pierwszy pociąg metra ruszył ze stacji Słodowiec w stronę Młocin. Tam na warszawiaków czekała wielka feta. Kolejny powód do świętowania dopiero na przełomie 2013 i 2014 roku, na otwarcie II linii metra. Tymczasem urzędnicy już snują plany na kolejne lata. Metro dla Bemowa czy Targówka? - zastanawiają się.

Na ukończenie I linii metra warszawiacy czekali 25 lat. 25 października 2008 zostały uruchomione trzy ostatnie stacje Stare Bielany, Wawrzyszew i Młociny.

6 km w 4 lata

Na II nitkę podziemnej kolejki musimy jeszcze poczekać. Centralny odcinek metra liczący 6,1 km długości będzie gotowy na przełomie 2013 i 2014 roku.

Odcinek będzie miał siedem stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński. Wybuduje je włosko-tureckie konsorcjum Astaldi Gulermak. Umowa na budowę zostanie podpisana w środę. Metro zamówi też 36 nowych pociągów.

Metro na prawy brzeg

Ważą się losy kolejnych odcinków - na Bemowo i Targówek. - Dzisiaj jest większa szansa, że metro pojedzie na Targówek - ocenia prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Metro w liczbach

Na pierwszą rocznicę pierwszej linii warszawskie metro może pochwalić się liczbami.

Każdego dnia z podziemnego transportu korzysta ponad 500 tysięcy osób. Z Kabat na Bielany dojedziemy w ok. 38 minut.

Cała lina metra ma długość 23 kilometrów. Pasażerowie do podziemnej kolejki mogą wsiąść na 21 stacjach na trasie ciągnącej się od Kabat przez Mokotów, Śródmieście, Żoliborz, na Bielany.

Codziennie na trasę wyjeżdżają 32 pociągi. W godzinach szczytu kursują co 2 min. 50 sek.

28 października 2009
Komentarzy: 1
Adaś @ 21.11.2009 10:56
No i elegancko trochę długo ta budowa bedzie trwała , ale bardzo dobrze że nie trzeba bedzie wlec się autobusami gdzie zawsze są korki :) Wileński bardzo potrzebny :)
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Departament propozycji: p ...

Lotnisko Chopina
Kabaty-skrzyżowanie z M1 na stacji imielin
Wilanów, Zerzeń, radość,
Miedzeszyn, falenica
- 12345

Departament propozycji: p ...

III linia metra na Gocław jest dość słabym pomysłem, uważaj że należy z lomianek poprowadzić przez Tarchomin aż do radzymina ta linie, dobudowac można tramwaj podziemny na siekierki oraz roz ...
- Uxuddd

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.