Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Startuje druga linia metra. Zaczną kopać od Pragi

W środę wielki dzień dla warszawskiego metra. Ratusz podpisuje umowę na budowę centralnego odcinka drugiej linii. Włosko-turecko-polskie konsorcjum zamierza go drążyć aż trzema szybkimi tarczami. Początek prac na Pradze

Kontrakt o wartości 4,1 mld zł zostanie podpisany w samo południe w Urzędzie Dzielnicy Praga-Północ przy ul. ks. Kłopotowskiego. Tym samym władze Warszawy chcą pokazać, że to szczególnie ważna inwestycja dla tej części miasta, i zatrzeć złe wrażenie po wycięciu z planów inwestycyjnych budowy kilku arterii na prawym brzegu Wisły, m.in. obwodnicy od ronda Wiatraczna do Zabranieckiej na Targówku i al. Tysiąclecia przez Szmulki.

Centralny odcinek drugiej linii metra połączy Dworzec Wileński z rondem Daszyńskiego. Zbuduje go włosko-turecko-polskie konsorcjum Astaldi, Gülermak i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego. Na wykonanie tego fragmentu ma cztery lata.

- Sądzę, że zdążą w terminie. Ostatnio oglądałem realizowaną przez Astaldi budowę linii C w Rzymie. Niedawno przebili się pod Koloseum. Budowa metra jest tam znacznie trudniejsza, bo trzeba drążyć pod wieloma zabytkowymi budowlami. W Warszawie będzie się budować przede wszystkim pod ulicami. Problemy mogą być tylko z niewybuchami, których może być sporo, głównie na Powiślu - przewiduje Leszek Ruta, szef Zarządu Transportu Miejskiego. Rzymska linia C będzie mieć 25 km i 30 stacji. Ma być oddawana etapami w latach 2011-15. Astaldi drążyło już metro m.in. w Genui, Mediolanie i wenezuelskim Caracas. Szefów włoskiego koncernu do startowania w przetargu w Warszawie namówili jednak przedstawiciele tureckiej firmy Gülermak. Oba przedsiębiorstwa współpracują ze sobą od 20 lat. Teraz budują m.in. metro w Stambule. Niedawno przedstawiciele odrzuconego w przetargu chińskiego konsorcjum zarzucili Turkom, że chwalili się wybudowanymi stacjami, które w rzeczywistości są rozgrzebane. Według firmy Gülermak pokazywane przez Chińczyków zdjęcia w rzeczywistości przedstawiają obiekty sąsiadujące z metrem: centrum handlowe czy szkołę.

Polski uczestnik konsorcjum - przedsiębiorstwo z Mińska Maz. - będzie odpowiedzialny głównie za odbudowę jezdni i chodników oraz rozwiązywanie problemów z warszawskimi urzędnikami.

Teraz w ciągu dziesięciu miesięcy powstanie dokładny projekt budowlany centralnego odcinka drugiej linii. Firma Astaldi chce do tego wynająć podwykonawcę - jedną z polskich firm projektowych. Włosi zdradzili "Gazecie" kilka szczegółów sposobu samej budowy. - Początkowo myśleliśmy o dwóch zmechanizowanych tarczach do drążenia tuneli, ale żeby było szybciej, sprowadzimy trzy. Będą drążyć dwa równoległe tunele. Inżynierowie myśleli, żeby wystartować z Powiśla, bo potrzeba dużo miejsca na szyb startowy. Tarcza ma aż 85 m długości. Najprawdopodobniej jednak dwie z nich wystartują równocześnie z Dworca Wileńskiego i będą się przesuwać w stronę lewego brzegu Wisły - mówi Aleksandra Kralkowska z Astaldi.

Zgodnie z zapisami umowy skrzyżowanie Targowej z al. "Solidarności" musi być odtworzone do wiosny 2012 r., by czasie mistrzostw Europy w piłce nożnej Praga nie była totalnie sparaliżowana. Sama budowa, która na dobre zacznie się jesienią 2010 r., cały czas będzie się dawać mocno we znaki warszawiakom. Ogromne utrudnienia spodziewane są nie tylko w rejonie pomnika "czterech śpiących", ale też na rondzie Daszyńskiego, rondzie ONZ czy skrzyżowaniu Marszałkowskiej ze Świętokrzyską. Ta ostatnia ulica zostanie niemal całkowicie wyłączona z ruchu. Według dyrektora Ruty sposobem na przetrwanie okresu budowy będzie m.in. wytyczanie kolejnych buspasów. Centralny odcinek drugiej linii metra z siedmioma stacjami ma być gotowy pod koniec 2013 r.

28 października 2009
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.