Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Za dwa lata ze Śródmieścia na Okęcie w 20 minut

Jeszcze w tym roku rozpoczną się prace przy budowie 1,5 kilometra torów ze stacji Warszawa Służewiec do terminala na lotnisku Okęcie. Kolejarze podpisali we wtorek umowę z firmą Bilfinger Berger, która zbuduje łącznicę. Ma być gotowa za dwa lata. Czy się uda? - Znamy się na naszej pracy - zapewnia Wojciech Szwejkowski z Bilfinger Berger.

Tory zbuduje konsorcjum pod przewodnictwem firmy Bilifinger Berger. Inwestycja będzie kosztować 191 mln złotych netto. Po zakończeniu inwestycji podróż z centrum Warszawy na lotnisko zajmie ok. 20 minut.

Czeski błąd

Sprawa torów między lotniskiem a stacją kolejową toczy się od dawna. Pierwotnie pociągi na Okęcie miały jeździć już w 2006 roku. Z powodu kłopotów z czeską firmą Sudop, która wykonywała projekt inwestycji, budowa się opóźniła.

- Umowę na zbudowanie łącznicy można było podpisać wcześniej - przyznaje Zbigniew Szafrański, prezes Polskich Linii Kolejowych. - Wykonawca projektu nie przewidział wszystkich trudności przy sporządzaniu dokumentów i stąd opóźnienie - tłumaczy.

Za dwa lata

Gdy w końcu projekt powstał, pojawiły się problemy z wyborem wykonawcy łącznicy. W czerwcu tego roku wyniki przetargu oprotestowała jedna z firm. Dopiero na początku października udało się wybrać budowniczych łącznicy.

Jeżeli prace przebiegną zgodnie z planem, w połowie 2011 tory pod lotnisko będą gotowe. Wciąż nie ma jednak gwarancji, że za dwa lata faktycznie będzie można dojechać na Okęcie koleją. Nie wiadomo bowiem, czy na czas uda się kupić nowe pociągi do obsługi tej trasy.

- Pod uwagę brani są dwaj przewoźnicy: Szybka Kolej Miejska lub Koleje Mazowieckie. Jednak to nie do nas należy wybór. My tylko budujemy tory i musimy wpuścić na niego, każdego kto chce jeździć i spełnia odpowiednie warunki - zaznacza Szafrański.

Tunel i "elka"

- Najwięcej trudności będzie oczywiście w czasie prac przy fragmencie linii przebiegającej w tunelu - mówi Wojciech Szwejkowski z firmy Bilfinger Berger. Największe zagrożenie to instalacje podziemne, które nie zostały uwzględnione w projekcie. Szwejkowski nie przewiduje jednak większych utrudnień. - Znamy się na naszej pracy - zapewnia.

Budowa łącznicy będzie koordynowana z pracami przy "elce", czyli Południowej Obwodnicy Warszawy od ul. Puławskiej do lotniska oraz biegnącej wzdłuż kolejowej linii radomskiej trasy N-S do ul. Marynarskiej.

28 października 2009
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.