Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Umowa na drugą linię metra już w środę

Prawdopodobnie w przyszłą środę podpisana zostanie umowa na budowę drugiej linii metra w Warszawie. Miasto czeka jeszcze na spełnienie warunków przetargu przez jego zwycięzcę - zapewnia rzecznik prasowy stołecznego ratusza Tomasz Andryszczyk.

Warunki te to przedstawienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, czyli gwarancji bankowej na kwotę 247,5 mln zł, umowy konsorcjalnej oraz listy osób uprawnionych do podpisania umowy.

Przetarg na budowę centralnego odcinka II linii metra w Warszawie rozstrzygnięto 29 kwietnia. Wygrało go konsorcjum, w którego skład wchodzą: włoska firma Astaldi, turecka Gulermak oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów. Konsorcjum złożyło ofertę najtańszą, opiewającą na 4,1 mld zł brutto.

Od decyzji komisji przetargowej odwołały się dwa konsorcja, które złożyły oferty drugą i trzecią pod względem ceny - Covec z ofertą na prawie 4,5 mld zł oraz Mostostal Warszawa - prawie 5 mld zł. Komisja oddaliła odwołania, a obie firmy skierowały sprawę do Krajowej Izby Odwoławczej (ta oddaliła odwołania 10 lipca), a potem do sądu. Skargę Mostostalu Warszawa sąd odrzucił 21 września, Covec - 13 października.

jad podaje Aleksandra Kralkowska z Astaldi, "termin spełnienia warunków podpisania umowy mija 28 października i firma na pewno do tego czasu będzie do tego gotowa. Zaznaczyła, że gwarancję bankową "na ogół odbiera się w przeddzień podpisania umowy, gdyż wiąże się to z kosztami".

Centralny odcinek drugiej linii metra będzie miał długość 6,1 km - od ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego. Będzie miał 7 stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński. Stacje mają być budowane metodą odkrywkową, a tunele wiercone specjalnymi tarczami.

22 października 2009
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Departament propozycji: p ...

Lotnisko Chopina
Kabaty-skrzyżowanie z M1 na stacji imielin
Wilanów, Zerzeń, radość,
Miedzeszyn, falenica
- 12345

Departament propozycji: p ...

III linia metra na Gocław jest dość słabym pomysłem, uważaj że należy z lomianek poprowadzić przez Tarchomin aż do radzymina ta linie, dobudowac można tramwaj podziemny na siekierki oraz roz ...
- Uxuddd

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.