Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Metro jeździ coraz wolniej. "Winni są pasażerowie"

- Od dwóch tygodni metro w godzinach porannych w kierunku Kabat jedzie bardzo długo - pisze do Miejskiego Reportera zaniepokojona internautka. - Rzeczywiście otrzymujemy od pasażerów podobne skargi - potwierdza w rozmowie z portalem tvnwarszawa.pl Krzysztof Malawko, rzecznik metra i dodaje, że za poranne opóźnienia winę ponoszą... sami pasażerowie.

- Z Wawrzyszewa do Politechniki jechałam dziś 22 minuty, wczoraj pół godziny. Normalny czas jazdy, według rozkładu to nieco ponad 16 minut. I tak jest codziennie. Stoi na wszystkich stacjach po kolei po 1, 2 minuty – pisze Ena na skrzynkę warszawa@tvn.pl.

Najgorzej jest rano

- To prawda. W ostatnim czasie metro rano kursuje ze sporymi opóźnieniami. Najgorzej jest między 7:30 a 8:00 – przyznaje Malawko.

Od kilku dni pracownicy stale monitorują sytuację. Sprawdzane są nagrania z monitoringu, a rzecznik postanowił nawet osobiście sprawdzić, co się dzieje. Pierwsze wnioski już znamy.

- Powodów porannych kłopotów jest kilka – tłumaczy Malawko. - Pierwszy z nich to większa liczba pasażerów. W porównaniu z wrześniem z metra korzysta o 70 tys. osób więcej. Dziennie podziemną kolejką podróżuje już ponad pół miliona osób - informuje.

Brakuje życzliwości

Kolejny powód to brak wyobraźni i zwykłej ludzkiej życzliwości. - Ludzie za wszelką cenę chcą być jak najbliżej drzwi, w efekcie blokują je. Z otwartymi skład nie ruszy. Miejsca było sporo, bo ja w tym czasie stałem kilka metrów dalej i bez problemu mogłem przeczytać gazetę – dodaje rzecznik.

– Problemem są również osoby, które ustawiają się zbyt blisko krawędzi peronu. Maszynista widząc niebezpieczną sytuację nie ruszy, nie zaryzykuje zdrowia, czy życia pasażerów – dodaje.

Jak tłumaczy, często zdarza się, że nie pomagają nawet komunikaty głosowe. - Osobiście byłem świadkiem, jak mimo informacji, że następny skład będzie za dwie minuty, ludzie na siłę pchali się do wagonów. Nie reagowali także na komunikaty głosowe, by nie blokowali odjazdu metra – opowiada Malwko.

Przewidziany czas postoju składu na stacji to 30 sekund. - Wystarczy, że odjazd jest opóźniony o minutę na dwóch, czy trzech stacjach. W efekcie na czwartej stacji opóźnienie wynosi już dwie, trzy minuty – wyjaśnia i dodaje, że bardzo trudno jest nadrobić stracony czas. - Składy muszą zachować między sobą pewien odstęp bezpieczeństwa.

To nie pierwszy raz

Problem braku wzajemnej życzliwości, czy kultury w komunikacji miejskiej pojawia się nie po raz pierwszy. Na początku września na forum tvnwarszawa.pl żywo komentowano list internauty, który nie mógł się nadziwić, jakie emocje obudziły się w tłumie czekających na peronie pasażerów, kiedy w metrze zepsuł się jeden pociąg:

- Banalna awaria wystarczyła, by z pozoru kulturalni ludzie stracili wszelkie hamulce - pisał wówczas na platformę Kontakt 24. - Jechałem metrem z Młocin do Dworca Gdańskiego - relacjonował internauta. - Na stacji okazało się, że metro ma kilkuminutowe opóźnienie. Na peronie był tłum ludzi. Podjechał wagonik. WSZYSCY wsiedli. Deptali sobie po głowach, wyzywali się nawzajem. Przepychali się, miażdżyli. Z każdą stacją do wagonika wsiadało coraz więcej ludzi - pisał.

Także wyniki sondy nie pozostawiają wątpliwości, czy warszawiacy są wobec siebie uprzejmi. Ponad 70 procent osób, które odpowiedziały na to pytanie twierdzi, że podobne sytuacje, jak ta z początku września, zdarzają się bardzo często.

22 października 2009
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.