Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Szynobusem z Piaseczna na Kabaty?

W godzinach szczytu z Piaseczna na Kabaty w 20 minut? Zdaniem jednego z ursynowskich radnych to całkiem możliwe. Lech Królikowski zaproponował, aby wykorzystać tor techniczny metra. Miałaby to być alternatywa m.in. dla autobusów i tramwajów.



Pomysł radnego Królikowskiego jest stosunkowo prosty. Tor techniczny metra prowadzi od stacji na Kabatach aż na Okęcie. Tu łączy się z radomską linią kolejową. Linią, która biegnie równolegle do ulicy Puławskiej i przebiega przez Piaseczno. Wystarczy budowa kilkudziesięciometrowego łącznika umożliwiającego skręt z Piaseczna na Kabaty, by zamiast godzin spędzonych w samochodzie całą trasę pokonać szynobusem w zaledwie 20 minut.

- To rozwiązanie byłoby bez wątpienia bardzo pomocne - uważa Lech Królikowski. - Jednak nie zastępowałoby autobusu, metra czy samochodu. Byłoby tylko uzupełnieniem - zastrzega radny.

Szybka przesiadka na Kabatach

Pomysł nie tylko pozwoliłby na szybką podróż, ale gwarantowałby również dogodne przesiadki. Szynobus z Piaseczna miałby dojeżdżać do stacji techniczno - postojowej metra na Kabatach. To właśnie tutaj pasażerowie mieliby się przesiąć z metra naziemnego do metra podziemnego. Obie staje dzieliłoby zaledwie kilkaset metrów.

Najpierw analizy

- W tej chwili został przedstawiony pomysł, żeby szynobus wjechał tu na stacje. Szczegółów w tym pomyśle nie było. My przygotowujemy odpowiedź dotyczącą możliwości technicznych - mówi rzecznik metra, Krzysztof Malawko. Zastrzega jednak, że jeśli chodzi o organizację, to jest to poza metrem warszawskim.

Pomysł, choć bardzo prosty, to na pewno nie szybko zostanie wprowadzony. - Jeśli chodzi o Piaseczno to jest kwestia wieloletniego planu inwestycyjnego - 5 lat myślę - ocenia radny klubu Nasz Ursynów, Piotr Guział.

Potrzeba pieniędzy i... stacji

Żeby sprawa nie utknęła na bocznym torze potrzebne są konkretne decyzje. Na razie przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego unikają konkretnych deklaracji.

- Oczywiście wszystko jest wykonalne. Jednak po pierwsze jest jeszcze kwestia pieniędzy, a po drugie, żeby Ci pasażerowie mieli gdzie wsiąść i gdzie wysiąść - mówi dyrektor ZTM, Leszek Ruta.



Film w artykule źródłowym: http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1624681,0,,szynobusem_z_piaseczna_na_kabaty,wiadomosc.html

19 października 2009
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.