Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Starcie o metro. Chińczycy o Turkach: Nakłamali

Wygrali przetarg na drugą linię metra w Warszawie, choć oszukali, że mają na koncie stacje w Stambule - zarzucają tureckiej firmie Chińczycy, którzy wciąż liczą na kontrakt w naszej stolicy. Sprawą zajmie się sąd

To kolejna odsłona wojny o lukratywną umowę na budowę odcinka między Dworcem Wileńskim a rondem Daszyńskiego na Woli. Choć od rozstrzygnięcia przetargu na korzyść włosko-tureckiego konsorcjum Astaldi-Gulermak (cena: 4,1 mld zł) minęły właśnie trzy miesiące, dwaj konkurenci odwołują się do coraz wyższych instancji. Po należącym do Hiszpanów Mostostalu Warszawa (5 mld zł) do sądu idą Chińczycy (4,5 mld zł) z zarzutem fałszowania przez Turków dokumentów. Sprawa dotyczy stacji metra w Stambule, które Gulermak przedstawiał w Warszawie jako oddane jesienią zeszłego roku. Zdaniem chińskiego konsorcjum ich budowa wciąż trwa. Nieprawdę miał poświadczyć turecki urzędnik, którego przetłumaczone na język polski pismo zamieścił wczorajszy "Newsweek Polska".

- Wcześniej były tylko podejrzenia, że te stacje wciąż nie są gotowe. Teraz pokazujemy to na zdjęciach i filmach, które dołączyliśmy we wniosku do sądu - mówi Paweł Osowski z kancelarii prawnej reprezentującej interesy Chińczyków. - Mamy do czynienia z fałszerstwem dokumentów jeszcze w Turcji i przedstawieniem ich komisji przetargowej w Polsce. To najcięższe przestępstwo w zamówieniach publicznych. Dzisiaj w sprawie drugiej linii metra wszystko jest możliwe.

Przedstawiciel chińskich wykonawców dowodzi bowiem, że zwycięskie konsorcjum nie dopełniło wszystkich warunków przetargu. Jednym z nich miało być oddanie przez każdą z tworzących je firm 5 km tuneli i dwóch stacji wydrążonych podziemną tarczą oraz dwóch stacji zbudowanych metodą odkrywkową. Wszystko w ciągu ostatnich pięciu lat.

Anna Bartoń z biura prasowego Metra Warszawskiego przypomina jednak, że takim doświadczeniem miało się wykazać całe konsorcjum. Ma je firma Astaldi, która stoi na czele tego, które wygrało przetarg. Jego prawniczka Aleksandra Kralkowska przekonuje, że linia w Stambule rzeczywiście nie jest gotowa w całości, ale "są odcinki mniej i bardziej zaawansowane". Jej zdaniem w różnych krajach inaczej ocenia się stopień wykonania budowy. - Ile już było doniesień, czego myśmy nie dopełnili, a jakoś wszystkie protesty najpierw odrzuciło Metro Warszawskie, a potem Krajowa Izba Odwoławcza. Już wcześniej pokazywano rozmaite zdjęcia ze Stambułu i z Bresci. Czekamy, aż cała procedura będzie przeprowadzona do końca - mówi ze spokojem.

Problem w tym, że Metro zakładało podpisanie kontraktu najpóźniej na przełomie lipca i sierpnia. Wtedy budowa zaczęłaby się latem przyszłego roku. Dalsze zwlekanie z inwestycją może doprowadzić do sparaliżowania centrum Warszawy i Pragi podczas mistrzostw Euro 2012.

04 sierpnia 2009
Komentarzy: 2
Brahim @ 21.07.2012 06:00
I am part of the coalition air fecros currently engaged in the SW Asia Area of Responsibility. My crew and I took some group photos yesterday in Baghdad holding an American Flag and the Liberate Iraq sign. I cannot access the yahoo group LiberateIraq due to contstraints on our computer system where we are located. Could someone please forward me an email address of where I could email the pics? John AdamsMN Air Force Reserve, Flying Vikings
Karolina @ 21.07.2012 06:29
I know you probably get this a lot but i rellay want a liberate iraq sign. My neighbor who has a son in the 4th marine division would rellay like one to show support to the men and women serving our country. I would appreciate if i could maybe get two.Thanks,Tim
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.