Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Chińczycy chcą blokować drugą linię metra

Tak jak zapowiadaliśmy, chińskie konsorcjum China Overseas składa do sądu skargę na przetarg, w którym wyłoniono wykonawcę drugiej linii metra. Według "Życia Warszawy" ma to zrobić jeszcze dziś. Na przetarg zdążył się już też poskarżyć Mostostal. Wcześniej protesty obydwu firm odrzuciło już metro i Krajowa Izba Odwoławcza. Jeśli zrobi to również sąd, ścieżka odwoławcza zostanie zamknięta.

To już ostatni etap ciągnącej się od miesięcy wojny o lukratywny kontrakt. Jeśli sąd odrzuci skargi Mostostalu i China Overseas będzie można podpisać kontrakt z włosko-tureckim konsorcjum Astaldi-Gulermak.

Kolejny miesiąc z głowy

Rzecznik Metra Warszawskiego, Krzysztof Malawko zapewniał w czerwcu, że uda się to zrobić jeszcze w wakacje. Ciągle są na to szanse, choć niewielkie. Na rozstrzygnięcie protestów będzie trzeba jeszcze poczekać. Firmy składają skargę do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Ten ma 7 dni na przekazanie dokumentu do sądu. Sąd zaś w 31 dni musi wydać decyzję. Jeśli będzie niekorzystna dla skarżących, będzie można podpisać umowę z włosko-tureckim konsorcjum.

Przetarg z przeszkodami

Przetarg rozstrzygnięto pod koniec kwietnia. Jednak protesty Mostostalu i China Oveseas już trzeci miesiąc uniemożliwiają podpisanie umowy ze zwycięzcą. Protesty zostały odrzucone w maju przez metro i 10 lipca przez Krajową Izbę Odwoławczą. Firmy zapowiedziały, że pójdą do sądu. 23 lipca zrobił to Mostostal. - Złożyliśmy skargę na wyrok KIO do Sądu Okręgowego w Warszawie - poinformowała nas firma.

Walka o kontrakt

Mostostal oskarża zwycięskie włosko-tureckie konsorcjum Astaldi-Gulermak o niedoszacowanie oferty, nieprawidłowe wpłacenie gwarancji bankowych oraz brak rozeznania i doświadczenia w budownictwie na terenie Polski.
Z kolei przedstawiciele China Overseas twierdzą, że zwycięska firma źle udokumentowała swoje doświadczenie w budowie podziemnej kolejki, a ich pełnomocnik nie miał prawa do reprezentowania wszystkich wspólników, czego wymaga prawo. Co gorsza, zwycięzcy przetargu – według protestujących – nie określili, kiedy przywrócą przejezdność skrzyżowania przy stacji Dworzec Wileńska, co było wymagane w warunkach przetargu.

Budowa miała ruszyć w przyszłym roku

Ratusz liczył, że pierwsze prace zaczną się w połowie przyszłego roku. Centralny odcinek drugiej linii metra będzie miał długość 6,1 km. Będzie 7 stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński. Łącznik z pierwszą linią metra miał powstać pod pl. Defilad, parkiem Świętokrzyskim i ulicą Świętokrzyską. Stacje drugiej linii metra z Woli na Pragę mają być gotowe w 2013 roku.

30 lipca 2009
Komentarzy: 2
Thang @ 22.10.2012 11:11
Hi Paul and Marian.Long time no see or speak and this is fantastic to see what you are doing.We are both well and still lnviig in Barnet. A number of years ago we moved to a local Church, Christ Church, Barnet, (Anglican) Really enjoying it.Never hear about our Old Church now as we do not see anyone.Sending to Amazone for two copies of your book on Church signs.God BlessDonnie and Sylvia Mackenzie.
Tiger @ 26.11.2012 16:33
Your post cautrpes the issue perfectly!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.