Sześć stacji wyłączonych z r ...

Grzegorz

Metro na Wolę i na Targówek

Wielki kredyt na nowe wagony ...


Co słychać pod ziemią
Będzie bezpieczniej na peronach metra i PKP
Ministerstwo Infrastruktury pracuje już nad przepisami, które pozwolą zmodernizować stacje metra i PKP. A przedstawiciele obu spółek zapewniają, że jak tylko będą gotowe, to zabierają się do remontów na peronach.
Niewidomi podróżni skarżą się, że metro i stacje PKP są niebezpieczne. Chodzi głównie o brak tzw. pasów z guzkami przed krawędzią peronu i linii prowadzących. Metro do tej pory tłumaczyło, że nie może zmodernizować peronów, bo nie ma odpowiednich przepisów. Teraz obowiązują te same co na kolei. Mówią, że peron ma być gładki.
W maju z inicjatywy spółki rozpoczęły się prace, które mają na celu zmianę prawa i opracowanie norm, tak żeby była możliwa modernizacja peronów. Na stacjach metra Kabaty i pl. Wilsona oraz na Dworcu Centralnym trwały testy różnych zabezpieczeń. W lipcu nad projektem przepisów pracowali fachowcy z Centrum Naukowo-Technicznego Kolejnictwa.
- W zeszłym tygodniu otrzymaliśmy od nich gotowy projekt. W piątek przekazaliśmy to do Ministerstwa Infrastruktury - informuje Anna Bartoń z biura prasowego Metra Warszawskiego. - Jak tylko rozporządzenie będzie gotowe, od razu zaczynamy prace projektowe. Są pieniądze na modernizację - zapewnia.
W czasie testów z czterech zaproponowanych rozwiązań pasów z guzkami został wybrany jeden - guzki będą miały kształt stożków i wysokość 5 mm. Niewidomi podróżni skarżyli się także na zbyt płytki grzbiet w testowanej linii prowadzącej, do której mogą włożyć końcówkę laski. Linie mają być położone na stacjach metra na odcinku wejście - winda - peron. - Zdecydowaliśmy się zwiększyć ich głębokość z 3 do 5 mm - mówi Anna Bartoń.
Michał Wrzosek, rzecznik PKP, informuje, że też czekają na ministerialne rozporządzenie. - Jeszcze w tym roku rozpocznie się modernizacja Dworca Śródmieście. Będzie winda prowadząca na środkowy peron. Jak tylko pojawią się przepisy, położymy przed krawędzią peronu odpowiednie pasy - mówi.
Do Euro 2012 ma być zmodernizowany Dworzec Centralny, a rozwiązania dla niepełnosprawnych podróżnych mają się pojawić na wszystkich dworcach przy okazji każdego remontu.
Przypomnijmy, kilka tygodni temu właśnie na Dworcu Śródmieście Jacek Zadrożny, który jest niewidomy, nie wyczuł szpary między pociągiem a peronem. Poważnie złamał nogę, wchodząc do wagonu. Czekają go miesiące rehabilitacji.
Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Infrastruktury, informuje, że planowany termin wejścia w życie rozporządzenia to końcówka tego roku.
Skomentuj jako pierwszy!
Komentarze
oby doszło do porozumienia tych stron.
Le ...
Nie! Dla 24h!
Jeżeli jesteś przeciwko wprowadzeniu 24h kursowania metra, dołącz do nas!Forum
Tabor metra: Ile energii potrzebuje Metro?
odp: 18 / ostatni: qasanek / 13.05O metrze: II linia metra - rozbudowa
odp: 5 / ostatni: Czarek / 27.10O metrze: Best apps for android tablet
odp: 0 / ostatni: Belindakt / 25.09O metrze: Best apps for android tablet
odp: 0 / ostatni: Belindakt / 23.09O metrze: северная война скачать бесплатно
odp: 0 / ostatni: Nescarram / 08.09
Artykuły
System zasilania elektroenergetycznego w metrze
Stacja Techniczno-Postojowa Kabaty
Budowa metra głębokiego w Warszawie w latach 1951-1958
Warszawskie metro - od koncepcji do realizacji
Metro w świecie
Kalendarium warszawskiego metra ('25-'94)
Technologia budowy warszawskiego metra
Człowiek o którego upomniało się metro