Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Procesują się o II linię metra

Mostostal nie składa broni w walce o 4-miliardowy kontrakt na budowę centralnego odcinka II linii metra. Zarzuca firmie, która wygrała przetarg, że nie ma odpowiednich kompetencji. Jej protest został odrzucony przez metro i KIO, więc złożyła odwołanie do sądu. To opóźni budowę o kolejne tygodnie. Odwołanie zapowiadało też chińskie konsorcjum China Overseas.

- Jeszcze w wakacje podpiszemy umowę na budowę centralnego odcinka - zapowiadał w czerwcu rzecznik Metra Warszawskiego, Krzysztof Malawko. Raczej nie uda się zrealizować tej obietnicy.

Przetarg z przeszkodami

Przetarg rozstrzygnięto pod koniec kwietnia. Już trzeci miesiąc podpisanie umowy ze zwycięzcą uniemożliwiają protesty Mostostalu i China Oveseas. Protesty zostały odrzucone w maju przez metro i 10 lipca przez Krajową Izbę Odwoławczą. Firmy zapowiedziały, że pójdą do sądu. 23 lipca zrobił to Mostostal. - Złożyliśmy skargę na wyrok KIO do Sądu Okręgowego w Warszawie - poinformowała nas firma.

Walka o kontrakt

"Zarząd Mostostal Warszawa S.A. przyjął z zaskoczeniem wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 10 lipca br." - czytamy w oświadczeniu przesłanym do mediów. Mostostal dziwi się, że KIO nie uwzględniła jego zarzutów. Oskarżał zwycięskie włosko-tureckie konsorcjum Astaldi-Gulermak o niedoszacowanie oferty, nieprawidłowe wpłacenie gwarancji bankowych oraz brak rozeznania i doświadczenia w budownictwie na terenie Polski.

Z kolei przedstawiciele China Overseas twierdzili, że zwycięska firma nienależycie udokumentowała swoje doświadczenie w budowie podziemnej kolejki, a ich pełnomocnik nie miał prawa do reprezentowania wszystkich wspólników, czego wymaga prawo. Co gorsza, zwycięzcy przetargu – według protestujących – nie określili, kiedy przywrócą przejezdność skrzyżowania przy stacji Dworzec Wileńska, co było wymagane w warunkach przetargu.

Kolejny miesiąc z głowy

Jak wyglądać będzie procedura? Firmy składają skargę do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Ten ma 7 dni na przekazanie dokumentu do sądu. Sąd zaś w 31 dni musi wydać decyzję. Jeśli będzie niekorzystna dla skarżących, będzie można podpisać umowę z włosko-tureckim konsorcjum.

Budowa miała ruszyć w przyszłym roku

Ratusz liczył, że pierwsze prace zaczną się w połowie przyszłego roku. Łącznik z pierwszą linią metra miał powstać pod pl. Defilad, parkiem Świętokrzyskim i ulicą Świętokrzyską. Siedem stacji drugiej linii metra z Woli na Pragę miało być gotowych w 2013 roku.

24 lipca 2009
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.