Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Metro: druga linia plus znaki dla niewidomych

Metro Warszawskie wybrało wczoraj dwóch wykonawców: budowy siedmiu stacji za ponad 4 mld zł i oznakowania peronów za ponad 40 tys. zł. Zgodnie z informacjami „ŻW”, przetarg na budowę drugiej linii metra, między rondem Daszyńskiego i Dworcem Wileńskim, wygrało konsorcjum włoskiego koncernu Astaldi, tureckiego Gulermak i polskiego PBDiM Mińsk Mazowiecki z ofertą 4,1 mld zł. Wczoraj prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk podpisał się pod protokołem komisji przetargowej.

Odrzuceni oferenci mają dziesięć dni na składanie ewentualnych protestów. Ratusz najbardziej obawia się ich ze strony China Overseas Engineering Group, które zaproponowało ofertę drugą w kolejności (4,5 mld zł).

Na przygotowanie projektów wykonawca będzie miał rok od podpisania umowy. Budowa ma ruszyć latem 2010 r. Ratusz twierdzi, że druga linia pod Świętokrzyską, Wisłą i Targową będzie gotowa w 2013 r.

Metro Warszawskie zleciło też wczoraj umowę na przygotowanie dwóch typów oznakowań dla niewidomych: ponad 5 tys. wypukłych metalowych „bąbli”, które docelowo mają się znaleźć 70 cm od krawędzi peronów; linii w posadzce „prowadzących” niewidomego z pociągu do wyjścia na powierzchnię. Niepełnosprawni zaakceptowali wzory 20 kwietnia. W ramach testów zostaną zamontowane najpierw na stacjach Kabaty i Plac Wilsona.

Oficjele zapowiadali, że stanie się to w połowie kwietnia, ale termin wciąż się opóźnia. Jak powiedział nam rzecznik Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko, testy ruszą za dwa, trzy tygodnie.

Oznakowanie stacji to efekt tragicznego wypadku niewidomego Filipa Zagończyka z 17 września ub. roku, w którym stracił nogę. Prokuratura umorzyła w tej sprawie śledztwo. Filip będzie się od tej decyzji odwoływał.

04 maja 2009
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.