Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Chińczycy torpedują metro?

Ministerstwo Infrastruktury zgodziło się na zwiększenie dotacji dla drugiej linii metra do ponad 2 mld zł – dowiedziało się „ŻW“. Ale cała inwestycja wisi na włosku z powodu batalii na kruczki prawne uczestników przetargu. Ratuszowi grozi uwikłanie się w długotrwały proces.

Dyrektor miejskiego Biura Funduszy Europejskich Michał Olszewski wychodził wczoraj z gabinetu wiceminister infrastruktury Patrycji Wolińskiej zadowolony. Do wczoraj stolica miała zagwarantowane na budowę centralnego odcinka między rondem Daszyńskiego a Dw. Wileńskim „tylko“ 1,2 mld zł. Ratusz skutecznie lobbował jednak za metrem w ministerstwie, które jest pośrednikiem w dystrybucji miliardów z programu UE Infrastruktura i Środowisko.

– Istnieje prawdopodobieństwo graniczące z pewnością, że kwota dofinansowania zostanie zwiększona – mówi ostrożnie rzecznik Ministerstwa Infrastruktury Mikołaj Karpiński.

Obie strony nie chcą ujawniać szczegółów. Jak usłyszeliśmy nieoficjalnie, ratusz mógłby liczyć na dofinansowanie w wysokości minimum 65 proc. wartości inwestycji liczonej od kwoty netto, czyli sprzed opodatkowania. Gdyby kontrakt dostało więc najtańsze w przetargu włosko-tureckie konsorcjum firm Astaldi i Gulermak (3,3 mln zł netto), dofinansowanie mogłoby wynieść ponad 2,1 mld zł.
Na tym jednak koniec dobrych wiadomości. Problem w tym, że wbrew obietnicom ratusz nie potrafił określić w rozmowach z ministerstwem, kto wygrał przetarg i ile będzie kosztowała inwestycja.

Komisja przetargowa najwyżej oceniła co prawda najtańsze konsorcjum włosko-tureckie, ale wciąż wstrzymuje się z oficjalnym komunikatem. Jak podał „Puls Biznesu“, zwycięskie konsorcjum mogło nieprawidłowo wnieść wadium, czyli wymaganą gwarancję bankową. Urzędnicy pozostawili bowiem w tej sprawie dowolność, podając dwie możliwości. I dlatego Astaldi i Gulermak jako jedyny oferent wpłacił kwotę nie na konto miasta, tylko Metra Warszawskiego, czyli inwestora zastępczego. Według gazety, to może posłużyć do udowodnienia, że wadium w ogóle nie zostało wniesione.

– Oferta bez wadium nie bierze udziału w postępowaniu – mówi „ŻW“ rzeczniczka Urzędu Zamówień Publicznych Anita Wichniak-Olczak. – Wadium powinno być jednak przelane na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego. Na pierwszy rzut oka nie widzę tutaj więc problemu – ocenia.

– Nie mamy się czego obawiać. Według specjalistów od przetargów, procedury są całkowicie w porządku – twierdzi też wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz.
W telewizji Wojciechowicz zasugerował nawet, że za ujawnieniem informacji stoi drugi oferent w przetargu, czyli droższe konsorcjum China Overseas Engineering Group. Wiadomo jedno: nie obędzie się bez czasochłonnego procesu.

Od przetargu zależy przyszłość prezesa Metra Warszawskiego Jerzego Lejka. W 2008 roku fiaskiem zakończył się nadzorowany przez niego pierwszy przetarg na drugą linię.

06 kwietnia 2009
Komentarzy: 2
Arvind @ 24.09.2012 18:20
Ha ha! Just walking arnuod minding our own business taking photos when all of the sudden the bushes start shaking and twigs start crunching. As we went in closer to investigate a pit bull pops out to say hi! The only thing I could think of to do was run as fast as I could!!!Thank you Mr + Mrs. Zendejas. Glad you like our work! Thank you for entrusting Sarah + I to photograph your special day. The pleasure was ours. We wish you nothing but the very best that the future has to offer!!!-Ryan
Kameryn @ 26.11.2012 12:08
It's good to see someone thinking it thorguh.
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.