Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Oferty na drugą linię metra do poprawki

Firmy startujące w przetargu na budowę drugiej linii metra muszą skorygować oferty. Zwycięzca może być wskazany za blisko dwa tygodnie.

Kilka dni temu urzędnicy ratusza sugerowali, że przetarg na budowę centralnego odcinka drugiej linii metra od ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego rozstrzygną w tym tygodniu. Komisja oceniająca oferty prędko jednak nie skończy prac. Właśnie poprosiła firmy o wprowadzenie poprawek w dokumentacji. - Prawo na to pozwala. Te błędy nie są duże. Firmy mają tydzień na uzupełnienie ofert - mówi Krzysztof Malawko, rzecznik Metra Warszawskiego. Przewiduje, że komisja zakończy prace za niecałe dwa tygodnie. Najtańszą ofertę - wartą 4,1 mld zł - złożyło konsorcjum z włoską firmą Astaldi na czele. O prawie 400 mln zł więcej chce firma chińska. Kolejne trzy oferty są warte od 5 do 6,2 mld zł. Ratusz przeznaczył na budowę tego odcinka 3,7 mld zł, ale według wstępnych deklaracji władz Warszawy oferta Włochów jest do zaakceptowania. Centralny odcinek drugiej linii metra może być gotowy najwcześniej w drugiej połowie 2013 r.

13 marca 2009
Komentarzy: 3
konradek @ 13.03.2009 21:06
ciekawe cym będą budowanie tunele na "legendarnej" II lini
off @ 15.03.2009 09:01
Czym? Tym co zawsze. Górnikiem i kilofem :-)
Binek @ 16.03.2009 14:25
wszystkie chwyty dozwolone ale to Polak powinien wykonywać, właśnie ten Polski Górnik,
Myślę że władze Stolicy wezmą sobie do serca to, że od początku do końca pierwszej lini metra dobrze wspominają współpracę z Polskim Górnikiem.
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.