Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Władze chcą dokupić dodatkowe pociągi metra

Są szanse, że metro będzie jeździć nieco częściej. Władze kolejki chcą dokupić jeszcze dwa dodatkowe pociągi.

Z miesiąca na miesiąc tłok w metrze jest coraz większy. W godzinach szczytu niektórzy nie mieszczą się w pociągach. Metro zamówiło wprawdzie w zakładach w Petersburgu pięć nowych składów, ale uznało, że to za mało. - Negocjujemy zwiększenie kontraktu o dodatkowe dwa pociągi - powiedział "Gazecie", prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk. Oznacza to, że rosyjska fabryka dostarczy nie pięć, tylko siedem składów. Ostatnie z nich mają trafić do stolicy w drugiej połowie przyszłego roku. Będą to wagony przypominające te jeżdżące od 1995 roku. Wyróżniają się jednak dość dziwacznym przodem. Dwa z nich już dotarły do stolicy. Wciąż jednak nie jeżdżą, bo Metro nie uzyskało od Urzędu Transportu Kolejowego niezbędnych pozwoleń. Według maszynistów pierwszy skład miał trochę usterek, które trzeba było usunąć.

Częstotliwość kursowania pociągów ma być sukcesywnie poprawiana. Teraz w godzinach szczytu jeździ 27 składów. Leszek Ruta, szef Zarządu Transportu Miejskiego, liczy, że zimą będzie ich już 30. Wtedy składy mogłyby kursować co 2 min 30 sekund.

04 grudnia 2008
Komentarzy: 4
maszynista @ 21.12.2008 20:33
Nie kupujcie tego złomu,a to co jest to oddajcie i rozpiszcie nowy przetarg-bierzcie ALSTOM-a lub SIEMENS-a jesli nie chcecie miec katastrofy.Nic dziwnego,ze jeszcze te pociagi nie jezdza bo to totalny szmelc i nic tam nie dziala i UTK o tym wie dlatego szybko nie podpisze.Dodam wiecej kilka dni temu ten nowy chłam podczas jazd probnych w tunelu poprostu sie zapalił!!!z szafy z aparatura od SOP-U i urzadzeniami sterowniczymi poszedł dym i ogieñ.
MaRcin @ 04.01.2009 19:11
Ot ciekawostka! Sami maszyniści od lat wypowiadają się o zaletach sowieckich pociągów: że łatwe w obsłudze, bezawaryjne, mimo że gnioty i toporne niesamowicie. Podobno ALSTOMY nie są przystosowane do torowiska w metrze, chodzi o nieruchome wózki, które rzekomo niszczą tory. Chodziły w swoim czasie słuchy, że to one przyczyniały się do pękania budynków położonych wzdłuż linii metra. W sobie znany sposób wagony przenosiły wibracje na tory, przyczyniając się do zwiększonych drgañ w tunelu. Obiło mi się o uszęta, że cała konstrukcja Metropolisa to lipa, a jej znaczącą część stanowią pionowe poręcze, które podtrzymują dach wagonów. Wydaje mi się, że Pañska wypowied¼ ma niewiele wspólnego z rzetelnością i jest w niej tyle samo prawdy, co w zaprezentowanych przeze mnie przykładach. Choć muszę powiedzieć, ze w każdej bajce jest ziarenko prawdy... Ciekaw jestem, czy jest Pan maszynistą, czy też Szanowny Kolega jedynie się podszywa. £atwo to zweryfikować: proszę podać obiegową żartobliwą nazwę najnowszego pociągu Made in Russia. Pzdr, MaRcin
konrad @ 06.01.2009 16:49
Jeżeli wypowada sie tak że szafa do aparatory SOP-U sie zapaliła to informacje są prawdopodobnie prawdziwe.Widać jak nasze pani prezydent zależyna nna naszym życiu.

Niech wydadzą wiecej pieniędzy na nowe pociągi,ale nie z odzysku z byłych republik radieckich
Krecik @ 07.01.2009 14:23
Po mojemu słuszną decyzją przedłużenie umowy o zakup kolejnych Vagon-Mash'ów po restajlingu! Krytykować jest widzę najłatwiej!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.