Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Nie każde metro pojedzie do Młocin?

Tłok w metrze jest już tak wielki, że ZTM chce skrócić trasę części pociągów. Dzięki temu zaczęłyby kursować częściej na najbardziej obleganym odcinku między Kabatami a Placem Wilsona i tam tłok by zelżał.

Pasażerowie coraz częściej nie mieszczą się w wagonach. Rekord padł w zeszłym tygodniu po otwarciu trzech ostatnich stacji na Bielanach - metro wozi już pół miliona osób dziennie.

Najgorzej jest rano. Bywa, że ludzie muszą zostawać na peronach, licząc, że następny pociąg będzie luźniejszy. Takie sytuacje kiedyś zdarzały się zazwyczaj na stacjach ursynowskich. Teraz powoli staje się to normą także w północnej części linii na stacjach Ratusz-Arsenał, Dworzec Gdański, a czasem już nawet Plac Wilsona.

Dwa dodatkowe pociągi wpuszczone do tuneli w godzinach szczytu niewiele pomogły. Teoretycznie według rozkładu wszystkie 27 składów powinno kursować co 3 min, ale zdarzają się dłuższe przerwy. Wtedy tłok jest jeszcze większy. Wciąż brakuje pięciu nowych pociągów, które Metro Warszawskie kupiło niedawno w Rosji.

- Dziś działa to na styk - ocenia szef Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta, który zdecydował się na nowe rozwiązanie: kilka kursów z Kabat w godz. 7-8 kończyłoby się nie na Młocinach, ale już na Placu Wilsona. Wtedy na najbardziej uczęszczanym odcinku pociągi jeździłyby częściej niż co 3 min. W dodatku pasażerowie wsiadający na stacjach Dworzec Gdański i Ratusz-Arsenał mogliby mieć nadzieję, że uda im się trafić na mniej zatłoczony skład. Na trzech bielańskich stacjach w godz. 6-10 do metra wsiada ok. 10 tys. osób. Jest więc jeszcze dość luźno (jeden pociąg zabiera ok. 1,5 tys. pasażerów).

A co z mieszkańcami Tarchomina, których autobusy przywożą teraz na stację Marymont? Dyrektor Ruta twierdzi, że po skróceniu wybranych kursów metro zabierałoby ich tylko trochę rzadziej niż dzisiaj - co 3,5-4 min.

Rzecznik Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko przyznaje, że pomysł jest technicznie możliwy - za stacją Plac Wilsona są tory do zawracania. - Ale jak na to zareagują pasażerowie? Czy zorientują się, dokąd dojeżdża który pociąg? - zastanawia się.

Według dyrektora Ruty wystarczą informacje wyświetlane w wagonach, na peronach i komunikaty nadawane przez głośniki. Dodaje, że pomysł ze skracaniem części kursów świetnie sprawdził się na powierzchni, np. w linii nr 1, która przywozi do metra wielu mieszkańców Bródna. Kilka tramwajów, zamiast jechać puste aż do ul. Banacha, zawraca już na pl. Narutowicza, by szybciej zabrać kolejnych pasażerów z Bródna. Stąd wyruszają co trzy minuty i w ten sposób udało się rozładować tłok. Podobnie jest z autobusami 116 - niektóre jeżdżą tylko między Chomiczówką a stacją Marymont, a nie do Wilanowa. Tu jednak problemem jest oznakowanie skróconych kursów - wielu pasażerów ich nie rozpoznaje. Dlatego ZTM rozważa, czy w takich przypadkach nie tworzyć jednak osobnych linii z nowymi numerami.

04 listopada 2008
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.