Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Propozycja wydłużenia metra w opinii czytelników

"To nawet nie jest powolne tempo inwestycji, to żenada. Półtora kilometra torów kolejowych układać trzy lata?! Chciałbym wiedzieć, czy pani prezydent i jej acpinistracja wreszcie zacznie działać skutecznie"

Wiecznie w planach

Podpisuję się dwiema rękami pod propozycjami pana Domaradzkiego, który domagał się, by w przyszłości można było wydłużać trasę metra na północ ("Gazeta" 21 października). Władze miasta ciągle obiecują, że transport publiczny będzie priorytetowy i co? Ile buspasów powstało w tym roku? Ile nowych linii tramwajowych zostało wybudowanych? Co ratusz ma do zaproponowania mieszkańcom Wilanowa, Białołęki czy Ursusa? Czasem złoży jakąś obietnicę (to przed wyborami), ale paraliż miasta staje się faktem. A połączenia kolejowe miasta z lotniskiem? "Może w 2011 roku" - czytamy w prasie. Ludzie! W jakim mieście my żyjemy? To nawet nie jest powolne tempo inwestycji, to żenada. Półtora kilometra torów kolejowych układać trzy lata?! Chciałbym wiedzieć, czy pani prezydent i jej acpinistracja wreszcie zacznie działać skutecznie, czy też wszystkie istotne udogodnienia komunikacyjne będą planowane na lata 2015-2023?

£ukasz Stokowski



Szyny tu były już przed wojną

Bardzo dziękuję za informację o możliwości wybudowania linii tramwajowej lub metra z Warszawy do £omianek. Tego typu rozwiązania istnieją w całej cywilizowanej Europie, np. w Hamburgu, gdzie metro w mieście porusza się pod ziemią, aby poza centrum wyjechać na powierzchnię.

Od dłuższego czasu trwają starania o stworzenie choćby rezerwy terenu pod budowę linii szynowej w kierunku £omianek (m.in. wzdłuż wschodniej jezdni ul. Pułkowej). Jeszcze przed wojną przez nasze miasto prowadziła linia kolejowa Warszawa - Palmiry rozebrana po wojnie. Również po wojnie do parku Młocińskiego dojeżdżały tramwaje.

Piotr Rusiecki, radny £omianek



Na wierzchu taniej

W Sztokholmie to normalna praktyka, że metro wyjeżdża poza miasto i to dość daleko. Aby było taniej, zaraz za ścisłym centrum pociągi są na powierzchni. Kto powiedział, że muszą jechać w drogim tunelu?

Daniel Zyśk



Metrem w korki na Puławskiej

Moim zdaniem wydłużenie metra w stronę Piaseczna przez Józefosław i Konstancin rozwiązałoby wielki problem dojazdów z "sypialń Warszawy". To, co się dzisiaj dzieje, jest chore. Jeśli wyjadę z Józefosławia o godz. 7, to jakoś jeszcze udaje mi się przedrzeć przez Puławską i w pracy jestem przed 8. Wyjazd po siódmej jest już "przechlapany". Wtedy do pracy dojeżdżam na dziewiątą.

Izabella Kowalewska



Metro i tramwaje za rogatkami

W pierwszej kolejności należy wykonać zadania najbardziej oczywiste, czyli adaptację istniejących rozwiązań. Przebicie metra pod Lasem Kabackim (w tunelu) i wyjście spod ziemi w Józefosławiu i dalej w kierunku silnie urbanizującego się Piaseczna (w wykopie lub na powierzchni). To jest najbardziej ekologiczne rozwiązanie. Taka linia od razu obsługiwałaby kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców pasma wzdłuż ul. Puławskiej, a w najbliższej przyszłości ponad 100 tys. Podobne rozwiązanie jest w Paryżu - linia RER do Wersalu, która na przedmieściach wychodzi na powierzchnię (w wydzielonym wykopie), następnie ponownie chowa się pod ziemię (przechodzi pod lasem), by ponownie przed Wersalem wyjść z tunelu.

Linia do £omianek moim zdaniem byłaby nieekonomiczna. Wystarczy tam tramwaj jako ekologiczny środek komunikacji w pobliżu Kampinoskiego Parku Narodowego. Podobnie powinna być rozwiązana komunikacja do Konstancina-Jeziorny. W Paryżu również powrócono do wyeliminowanej w przeszłości trakcji tramwajowej. Powstały dwie nowoczesne linie, które zlokalizowane są na przedmieściach, poza granicami acpinistracyjnymi miasta.

Wojciech Król



Metro na Tarchomin!

Oczywiście, że kiedyś metro powinno dojeżdżać do Tarchomina. 40 tys. mieszkańców przestałoby korkować most Grota samochodami. Tramwaj przez most Północny to pomyłka - zapcha się w już 2015 r., czyli trzy lata po otwarciu.

Bartosz Gagat



Niech metro się rozgałęzia

Proszę pojechać palcem po planie Warszawy i poprowadzić linię metra z pl. Wilsona ul. Mickiewicza i mostem przez Wisłę (jest tańszy od tunelu) dojechać do Tarchomina. Pociągi wyruszałyby z centrum, a potem co drugi skręcałby na Młociny i dalej do £omianek, a co drugi do Tarchomina. Taki system działa w wielu miastach.

Jarosław J. Szczepański



Estakadą nad Puławską

Moim zdaniem powinno się wydłużyć metro do Piaseczna wzdłuż ul. Puławskiej. To jest ogromna arteria, którą codziennie jeżdżą dziesiątki tysięcy samochodów. Autobusy, nawet prywatne, nie nadążają z obsługą ruchu generowanego przez okoliczne osiedla, które wciąż bardzo intensywnie się rozwijają. W dodatku sporo ludzi dojeżdża tędy z jeszcze dalszych miejscowości, np. Kozienic, Góry Kalwarii czy Warki. Piaseczno powinno być dla nich głównym węzłem przesiadkowym.

Dlatego moim zdaniem należałoby rozważyć poprowadzenie odnogi pierwszej linii metra właśnie pod Puławską aż do Piaseczna. Taka odnoga zaczynałaby się na stacji Wilanowska. Dobrą koncepcją byłoby też poprowadzenie metra po estakadzie nad ul. Puławską, tak jak w przypadku 6. linii w Paryżu. Na pewno koszt budowy byłby tańszy niż drążenie tunelu.

Kajetan M.

22 października 2008
Komentarzy: 1
Armena @ 22.10.2012 19:27
Peerfct answer! That really gets to the heart of it!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.