Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Jak nie dać się „wydoić” na metrze

Budowa metra ma być skoordynowana z Euro 2012. Ratusz liczy, że w nowym przetargu na II linię koncerny budowlane obniżą o połowę astronomiczne ceny. Umowę na budowę metra między rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim władze miasta chcą podpisać do kwietnia 2009 roku. Warunek: nie może być protestów ani przesuwania daty otwarcia ofert. A to prawie niemożliwe. Nowy harmonogram zakłada też, że w pierwszym kwartale 2010 roku inwestycja dostanie pozwolenie na budowę. Wtedy w 2013 roku pojechalibyśmy już centralnym odcinkiem II linii.

Ale budowa będzie trudna. Tunele wytyczono pod najruchliwszą częścią miasta, a to dla wykonawcy oznacza duże ograniczenia. – Będziemy wymagali od firmy utrzymania przejezdności skrzyżowań w trakcie budowy kolejnych stacji. Chcemy uniknąć paraliżu na Euro 2012 – mówi prezes Metra Jerzy Lejk.

Z kolei stan surowy stacji Stadion powinien być gotowy do końca sierpnia 2011 roku, bo tuż nad nią ma przebiegać 300-metrowy odcinek Trasy Świętokrzyskiej i trzeba zgrać obie inwestycje.

Wszystkie stacje mają być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Trwają w tej sprawie konsultacje.

Władze miasta liczą, że zainteresowanie kontraktem na metro będzie tym razem większe niż w unieważnionym w lipcu przetargu. Wtedy trzech oferentów zaproponowało zaskakująco zbliżone astronomiczne ceny: 6 mld zł. Minister sportu Mirosław Drzewiecki skonkludował wówczas: „Europejskie firmy próbowały „wydoić” Polskę”.

Jak wczoraj ustaliliśmy, o udziale w tym nowym przetargu poważnie myślą właściciele budowlanych gigantów – hiszpańskiego Ferroviala i francuskiego Vinci. Poprzednio wycofali się w ostatniej chwili. A ponoć ta druga firma szykowała ofertę z ceną bliską 3 mld zł. Takie wieści powtarzają urzędnicy w kuluarach.

Według nieoficjalnych informacji, drugą linią interesują się też firmy z Dalekiego Wschodu. Kilka tygodni temu Chińczycy poprosili Metro o materiały z poprzedniego przetargu.

Na razie ogłoszono przetarg tylko na pierwsze 6 km II linii. Całość ma mieć 36 km. Kiedy powstanie reszta? Prezes Metra ani wiceprezydent miasta nie ryzykowali wczoraj podania daty. – Na pewno wcześniej niż za 25 lat – rzucił tylko wiceprezydent Jacek Wojciechowicz.

16 października 2008
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.