Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Druga linia metra w 2013 r?

Czy światowy kryzys i start chińskich firm sprawią, że spadnie cena budowy drugiej linii metra? Liczą na to władze Warszawy, które wczoraj ogłosiły drugi przetarg na budowę kolejki między rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim.

Czy światowy kryzys i start chińskich firm sprawią, że spadnie cena budowy drugiej linii metra? Liczą na to władze Warszawy, które wczoraj ogłosiły drugi przetarg na budowę kolejki między rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim

Firmy, z którymi miasto poprzednio rozmawiało o budowie tego sześciokilometrowego odcinka wyceniały ją na od 5,8 do 6,2 mld. To dwa razy więcej, niż planował ratusz. Dlatego pierwszy przetarg unieważniono w lipcu.

Teraz ma być taniej, bo:

* ogólnoświatowy spadek koniunktury gospodarczej powoduje obniżkę kosztów materiałów - tak przewiduje Janusz Piechociński, wiceprzewodniczący sejmowej komisji infrastruktury;

* firmy nie muszą się spieszyć, by zdążyć na Euro 2012. Zdaniem ekspertów to właśnie presja czasu doprowadziła do wyśrubowania cen w czasie pierwszego przetargu. Wykonawcy zawczasu wliczali do ceny ewentualne kary za niedotrzymanie terminu;

* startować może nieograniczona liczba chetnych, podczas gdy w pierwszym przetargu miasto rozmawiało tylko z zaproszonymi firmami. Do stołecznych urzędników już dzwonią wykonawcy z Chin, którzy mogą być tańsi. Szefowie Metra Warszawskiego zaznaczają jednak, że wykonawcy z tego regionu będą musieli spełnić europejskie wymogi budowlane.

- Liczymy, że dzięki dużej konkurencji ceny za pierwszy odcinek będą zbliżone do trzech miliardów złotych - stwierdził wczoraj Leszek Ruta, szef Zarządu Transportu Miejskiego.

Firmy mają czas na przygotowanie ofert do 16 lutego, umowę ze zwycięzcą miasto chce podpisać wczesną wiosną. Prace powinny zacząć się rok później i zakończyć w połowie 2013 r.

Drugiej linii metra nie będzie na Euro 2012, a jej budowa nie może paraliżować organizacji mistrzostw. Dlatego największe wykopy, m.in. przy Dworcu Wileńskim, mają zostać zasypane przed rozgrywkami. Kibice dojadą na Stadion Narodowy tramwajami, które zostaną wcześniej wycofane z tego rejonu na czas budowy.

Ratusz twierdzi też, że w czasie projektowania drugiej linii będzie czas na konsultacje architektoniczne ze środowiskami niepełnosprawnych. Na razie, jak pisaliśmy kilka dni temu, na zaopiniowanie gigantycznej dokumentacji urzędnicy dali im tylko jeden dzień.

Kiedy powstaną kolejne odcinki drugiej linii metra: z ronda Daszyńskiego w stronę Bemowa i stacji Mory na granicy Warszawy oraz z Dworca Wileńskiego na Bródno? Władze Warszawy nie potrafią odpowiedzieć. Przygotowania ponoć trwają, ale nie ma żadnych harmonogramów. - Cała druga linia będzie budowana krócej niż 25 lat - próbował wczoraj żartować wiceprezydent Jacek Wojciechowicz, nawiązując do ślamazarnego tempa budowy pierwszej linii.

Do jej ostatniej stacji - Młociny - dojedziemy pod koniec października.

16 października 2008
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.