Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Budowany obecnie centralny odcinek drugiej linii metra liczy siedem stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle oraz Dworzec Wileński. Ostatnie doniesienia prasowe mówią o wielomiesięcznych opóźnieniach w budowie z powodów proceduralnych. Znaleziono na przykład instalacje, które nie są naniesione na mapy i nie wiadomo kto jest ich właścicielem. Najnowsze szacunki mówią o otwarciu linii dopiero w 2014 roku.

Tymczasem, jak podaje portal gazeta.pl, zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Przez kilkanaście miesięcy trwała gorąca dyskusja w którą stronę, w pierwszej kolejności, rozbudowywać metro: na Wolę (9 stacji) czy na Targówek (6 stacji). Obie koncepcje poparte były solidnymi argumentami.

Rozpatrywano kilka długości mniejszych odcinków. W grę wchodziły odcinki po 3 oraz 4 stacje. Z dłuższych odcinków korzystałoby więcej pasażerów, ale same odcinki byłyby droższe. Jak podaje gazeta.pl koszty byłby większe o ponad miliard złotych. Z powodów ekonomicznych wybrane zostały krótsze odcinki.

Na końcach, centralnego odcinka, jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje: Księcia Janusza, Moczydło oraz Płocka - powstaną na Wolskim odcinku; stacje Szwedzka, Targówek oraz Trocka powstaną po drugiej stronie Wisły.

Nowe stacje mają zostać oddane do użytku w 2016 albo 2017 roku. Koszt budowy wraz z zakupem nowych pociągów to 2,7 mld złotych. Pozostałe stacje, drugiej linii, zostaną zbudowane w terminie późniejszym.

Sprawiedliwe i optymalne rozwiązanie?

Bibliografia: "Metro na Targówek czy Wolę? Jest sprawiedliwa decyzja", gazeta.pl, 09.11.2011.

Autor: Cezary, metro.civ.pl

09 listopada 2011
Komentarzy: 4
Czarek @ 09.11.2011 11:59
Wreszcie coś ruszyło. Oby tym razem procedury przebiegały bez większych problemów.
Marcin @ 09.11.2011 13:15
Pewnie że sprawiedliwiej ale i tak mało jak na możliwości do wykorzystania przez miasto. p.s.(Szwedzka)
Al @ 17.12.2011 17:58
Brednie. 'Z dłuższych odcinków korzystałoby więcej pasażerów, ale same odcinki byłyby droższe' - no, trudno zeby byly tansze skoro byloby wiecej stacji! Ale te stacje i tak bedzie trzeba kiedys wybudowac a koszt po odlozeniu ich budowy na pozniej bedzie WYZSZY, niz koszt budowy za jednym rzutem. Ale tego juz nie powiedza.
KAROL R @ 17.11.2015 15:22
dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.