Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Druga linia krok naprzód

Wyczekiwane pozwolenie na budowę stacji metra Rondo ONZ wydane. Wojewoda Jacek Kozłowski dotrzymał słowa, skracając czas, jaki miał na przekazanie decyzji od rozpoczęcia postępowania – teoretycznie 65 dni od 5 maja.

Niestety, procedura wydawania pozwoleń i tak jest bardzo opóźniona. Władze Warszawy rozpoczęły w Urzędzie Wojewódzkim starania o zezwolenia 134 dni wcześniej. Wojewoda wytknął liczne błędy, odmawiając wszczęcia procedury i stając w centrum zainteresowania mediów. W kuluarach ratusza krąży wersja, że to element kampanii przed jesiennymi wyborami parlamentarnymi.

Ze strony Urzędu Wojewódzkiego brakuje jeszcze pozwoleń na budowę stacji Świętokrzyska i Dw. Wileński (mają być wydane w czerwcu). W okolicach Bożego Ciała powinny zostać zamknięte Prosta i Świętokrzyska. Utrudnienia w ruchu pojawią się na odcinku między rondem Daszyńskiego i Nowym Światem. Przejezdne mają być za to ulice poprzeczne.

Centralny odcinek drugiej linii metra to siedem stacji między rondem Daszyńskiego i Dw. Wileńskim. Wartość inwestycji to 4,1 mld zł. Ratusz przesunął z tego roku na budowę metra 300 mln zł i rozpisał wydatki aż do 2014 r. Mimo to wiceprezydent Jacek Wojciechowicz nie chce przyznać, że zapisany w umowie termin zakończenia prac – październik 2013 r. – jest nierealny. Według naszych informacji, włosko-turecki wykonawca zrobi to w czerwcu, przedstawiając nowy harmonogram prac.

15 maja 2011
Komentarzy: 3
normalny @ 05.06.2011 02:43
Nie chcesz podwyzek cen biletow komunikacji miejskiej? Podpisz referendum zbierane przez jedna z partii - PiS. Nie trzeba na nich glosowac w wyborach, wystarczy zlozyc podpis pod wnioskiem o referendum, a nastepnie pojsc na wybory i zaglosowac przeciwko podwyzkom.
Bernad @ 19.08.2012 09:54
Dennis the Peasant is an interesting one. Background looks like an upper class sontoy Republican who is unconcerned about what happens to much of middle class and poor Americans. But he is right about a few things. Blackwell is a clever politician. He will push the right buttons to win. Strickland and the ODP will have to exhibit a desire to fight back and not just take punches if they want to beat him.
Esrem @ 19.08.2012 10:58
Cute? I think it's pathetic. Good idea in theroy, but the execution is terrible much like the ODP itself.Since it's just a barebones modification to the MS default (right down to having a plug for Internet Explorer hard-coded into the HTML), the whole thing comes across as we can't be bothered to fix this, but send us money! which pretty much describes the reality.They didn't even put their fucking LOGO or a link to the front page or anything useful on it.
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.