Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Pozwolenie na budowę tuneli metra

W dniu 27 kwietnia 2011 Dyrektor Okręgowego Urzędu Górniczego wydał Decyzję nr War-0514/0234/1/11/KI zatwierdzającą "plan ruchu zakładu górniczego dla prowadzenia robót podziemnych z zastosowaniem techniki górniczej, wykonywanych w celu budowy szybkiej kolei miejskiej (metra) w Warszawie - tunele szlakowe II linii metra od stacji "Rondo Daszyńskiego" do stacji "Dworzec Wileński" wraz z tunelem łącznika z I linią metra w Warszawie od dnia 27. 04. 2011 r. do dnia 31.12.2013 r."

Decyzja ta jest tożsama z pozwoleniem na drążenie tuneli odcinka centralnego II linii metra.

Przygotowania do zabezpieczenia Pomnika Syrenki
Na Powiślu rozpoczęły się przygotowania do zabezpieczenia Pomnika Syrenki. W pierwszym etapie prac montowana jest ścianka szczelna przy cokole pomnika, od strony Wisły. Do nadzorowania procesu zabezpieczania pomnika, zatrudniony został pracownik z uprawnieniami konserwatorskimi.

Na stacji Powiśle:
- prowadzone są prace przy budowie murków prowadzących, które poprzedzają montaż ścian szczelinowych. Dotychczas wykonano 4 sekcje tj. ok. 10 metrów bieżących ścian szczelinowych
- trwa usuwanie kolizji sieci sanitarnych i teletechnicznych
- wykonano ok. 30-40% wykopu wstępnego

Na stacji Rondo Daszyńskiego wykonywane są:
- pale i słupy będące podporami stropów, które zostaną oparte na ścianach szczelinowych oraz na tychże słupach
- wykonywany jest tzw. korek uszczelniający, który składa się z dwóch warstw betonu wykonanych pod płytą fundamentową stacji. Pierwsza warstwa wstrzyknięta zostanie poniżej płyty na głębokości około 0,5m, druga na głębokości 12 metrów. Prace wykonywane są w technologii jet-grouting, a każda warstwa betonu będzie miała grubość 1,5m.
- kontynuowana jest budowa ścian szczelinowych
- rozpoczęto usuwanie kolizji związanych z wykonaniem wykopu wstępnego pod tory odstawcze
- trwa budowa kabla światłowodowego 48J w relacji ul. Radiowa - ul. Żwirki i Wigury (dotychczas wykonano już około 10 km kabla).

Źródło: oficjalna informacja prasowa

28 kwietnia 2011
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.