Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Sypie się harmonogram budowy II linii metra

Niemal rok od rozpoczęcia budowy II linia metra wiadomo, że tylko cud może sprawić, iż wykonawca zakończy inwestycję w planowanym terminie( październik 2013 roku). Tarcze drążące tunel podziemnej kolejki zaczną pracę nie na początku, ale najwcześniej pod koniec 2011 roku, a pozwoleń na budowę kluczowych stacji wciąż nie ma.

Budowa II linii metra miała się rozkręcić latem tego roku. Tymczasem wciąż nie ma pozwoleń na cztery z siedmiu stacji, w tym na najbardziej kluczowe Rondo ONZ i Stadion. A wykonawca szykuje się do kolejnej zmiany w harmonogramie budowy- chce zamknąć najpierw ulicę Świętokrzyską, a nie ul. Prostą, jak planowano jeszcze w lutym.

Brakuje pozwoleń

Urzędnicy biura koordynatora remontów zakładali, że jako pierwsze stacje (poza budowanymi Rondem Daszyńskiego i Powiśle) będą budowane Rondo ONZ i Stadion, a w maju zostanie zamknięty odcinek ul. Prostej pomiędzy rondami ONZ i Daszyńskiego. Jednak jak dotąd, wydali pozwolenie na budowę stacji Nowy Świat, która chronologicznie - miała powstać na końcu. Jej budowa jest związana z koniecznością całkowitego zamknięcia ul. Świętokrzyskiej na wysokości Ministerstwa Finansów. Dlatego teraz konsorcjum AGP, które buduje centralny odcinek metra, chce żeby władze miasta zgodziły się na zamknięcie w pierwszej kolejności właśnie tej ulicy.

Będzie nowa organizacja

W środę (13 kwietnia) odbyło się spotkanie przedstawicieli wykonawcy i miejskich urzędników. Ustalono, że taka zmiana będzie możliwa, jeśli konsorcjum przygotuje nowy projekt organizacji ruchu. - Wykonawca musi dostarczyć projekt. Kiedy to nastąpi, miejski inżynier ruchu zatwierdzi ją najszybciej, jak się da – zapewnia Marcin Ochmański, rzecznik ratusza.
Jednak na razie ani przedstawiciele wykonawcy, ani ratusza, nie chcieli deklarować, kiedy ulica może zostać zamknięta. Jak dowiedział się portal tvnwarszawa.pl, decyzja w tej sprawie ma zapaść na początku maja.

Decyzyjny pat

Ciągle na pozwolenie na budowę od Wojewody Mazowieckiego czekają stacje Rondo ONZ, Świętokrzyska i Dworzec Wileński. - Do tej pory nie otrzymaliśmy uzupełnionych dokumentów od inwestora - broni się Ivetta Biały, rzeczniczka wojewody.
Urząd ma na wydanie decyzji 65 dni. Tymczasem zegar wciąż nie zaczął nawet tykać, bo urzędnicy wojewody odesłali przysłane na początku roku dokumenty do uzupełnienia. Co na to ratusz? Jeszcze w marcu powołano roboczy zespół, który co czwartek spotyka się z urzędnikami wojewody by jak najlepiej uzupełnić dokumenty. Na razie bez rezultatu.
Na pozwolenie czeka też stacja Stadion. Tu jednak decyzję podejmuje stołeczne biuro architektury.

Tunele w październiku

Co ciekawe również konsorcjum nie wywiązało się ze swoich pierwotnych obietnic. Po podpisaniu umowy przedstawiciele AGP zapewniali, że tarcze drążące tunel zaczną prace na początku 2011 roku. Już wiadomo, że nastąpi to najwcześniej w okolicach października. Dwie z trzech tarcz TBM, którymi mają być drążone tunele, będą co prawda odbierane od niemieckiego producenta w maju. Jednak ich transport do Warszawy może zająć nawet dwa miesiące. Potem trzeba będzie jeszcze zmontować urządzenia w szybach startowych, co zajmie kolejne miesiące.

Jednak jeśli pozwolenia na budowę stacji wciąż będą się opóźniać, wykonawca może nie zdążyć wybudować stacji pomimo tego, że TBM-y będą gotowe do pracy. Wtedy tarcze będą musiały poczekać, bo proces technologiczny drążenia tuneli wymaga, by uruchomione już tarcze TBM zatrzymywały się jedynie w korpusach stacji. Oznacza to, że żeby zacząć drążyć np. z Ronda Daszyńskiego w stronę centrum, wykonawca musi mieć już gotowy korpus stacji Rondo ONZ, w którym mógłby się zatrzymać.

Jednak mimo tych problemów, Metro Warszawskie wciąż powtarza jak mantrę: do października 2013 na pewno centralny odcinek II linii będzie już gotowy.

Maciej Czerski, TVN Warszawa

15 kwietnia 2011
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.