Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Montaż wizualnych i dotykowych znaków ostrzegawczych

W dniu dzisiejszym ogłosiliśmy przetarg na wykonanie i montaż wizualnych i dotykowych znaków ostrzegawczych na wszystkich peronach i schodach I linii metra. Ogłoszenie przetargu było możliwe dzięki zakończeniu krajowego etapu prac nad Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budowle metra i ich usytuowanie. Rozporządzenie to ustanawia m.in. normę oznakowania ostrzegawczego w metrze.

Rozporządzenie całościowo reguluje warunki techniczne jakim powinny odpowiadać obiekty budowlane metra i ich usytuowanie. Wprowadza szereg norm dotychczas nieokreślonych w przepisach krajowych i pozwala na wprowadzenie ich na liniach metra w oparciu o bardzo dokładne i niezbędne wytyczne.

Zgodnie z naszymi deklaracjami, ogłaszamy przetarg na wybór wykonawcy oznakowania peronów i schodów metra w sytuacji, gdy zakończył się krajowy etap procesu legislacyjnego. Właśnie 10 marca 2011 Ministerstwo Infrastruktury przekazało projekt do notyfikacji do Komisji Unii Europejskiej.

Przyjęte rozwiązania konsultowane były na każdym etapie przygotowania Rozporządzenia ze środowiskami osób niewidomych, osób na wózkach inwalidzkich oraz osobami z innymi typami niepełnosprawności. Przygotowanie Rozporządzenia jest efektem intensywnych prac zespołu powołanego przez Ministra Infrastruktury. W skład zespołu wchodzili specjaliści z Ministerstwa Infrastruktury, Metra Warszawskiego, Centrum Naukowo – Technicznego Kolejnictwa (obecnie Instytut Kolejnictwa), szeroka reprezentacja środowisk osób niepełnosprawnych i inni.

Dzięki pracy wszystkich stron, możliwe było określenie jednolitej normy krajowej dla oznakowania dotykowego w metrze, pozwalającej na montaż m.in. tzw. „guzków”, linii prowadzących i in. Wykonane badanie, konsultacje społeczne pozwalają na przyjęcie, że standard, który będziemy stosować nie budzi obaw o bezpieczeństwo każdego pasażera.

Rozporządzenie reguluje układ, wielkość, wysokość guzków oraz odległości między nimi. Oznakowanie ostrzegawcze przewiduje m.in. wykonanie dwóch pasów żółtych oraz pasu guzków, linii prowadzącej.

W wyniku konsultacji ze środowiskami osób niewidomych Rozporządzenie ustala, że jeden pas żółty znajdować się musi na krawędzi peronu. Drugi w odległości 60cm od krawędzi. Pas guzków umiejscowiony musi być w odległości minimum 65cm od krawędzi, co daje szansę na zatrzymanie się w bezpiecznej odległości od krawędzi peronu.

Źródło: oficjalna informacja prasowa Metra Warszawskiego

10 marca 2011
Komentarzy: 2
Philip @ 14.01.2013 13:49
Nie chcę polemizować, ponweiaż jest to złożony temat mający raczej podłoże związane z wcześniejszą pracą pana Talarka. Myślę, że dziennikarze powinni wyciągnąć z tego wnioski, doświadczeni na pewno to zrobili. Pozdrawiam.
Panik @ 12.04.2013 12:53
Not at all. I didn't have much trouble with play after the inastll. Since that dash is technically 1.8 din instead of a full 2, the size of the dash behind the bezel was tight. The radio fit very snuggly into the dash. Look at step #8: ht tp: / /forums .focaljet. com /ice-car-entertainment/629436-how-fit-double-din-00-04-focus. html
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Departament propozycji: p ...

Lotnisko Chopina
Kabaty-skrzyżowanie z M1 na stacji imielin
Wilanów, Zerzeń, radość,
Miedzeszyn, falenica
- 12345

Departament propozycji: p ...

III linia metra na Gocław jest dość słabym pomysłem, uważaj że należy z lomianek poprowadzić przez Tarchomin aż do radzymina ta linie, dobudowac można tramwaj podziemny na siekierki oraz roz ...
- Uxuddd

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.