Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Deklaracja ZTM: metro budujemy w obu kierunkach

Do tej pory były plany, teraz jest deklaracja. ZTM lansuje pomysł przedłużania II linii metra jednocześnie na Targówek i Bemowo. Powodem są pieniądze. Stolica ma szansę na duże dofinansowanie, które trzeba będzie szybko wydać. O to, z której strony stacje będą otwierane jako pierwsze, zdecydują jednak względy techniczne.

- Jeżeli chodzi o potrzeby mieszkańców, to na Targówku są one większe – przyznał w "Witaj Warszawo" Leszek Ruta, dyrektor ZTM. - Gdyby oddać trzy pierwsze stacje najpierw na Targówku, to efekt dla mieszkańców byłby największy – powiedział w studiu Ruta.

Podkreślił jednak, że różnice w terminach oddawania stacji byłyby najwyżej kilkumiesięczne i zadecydują o tym względy techniczne i ekonomiczne, a nie potrzeby pasażerskie.

- To nie jest kwestia referendum. O tym, jak będzie budowane metro, decydują twarde argumenty - mówił w "Witaj Warszawo" Ruta.
II linia do 2022 roku

Miasto chce pospieszyć się z II linią, bo teraz jeszcze ma szansę na unijne pieniądze. - Gdy skończy się budowa centralnego odcinka, mają być gotowe szczegółowe projekty budowlane kolejnych stacji i tuneli - powiedział Ruta.
Warszawa może liczyć na duże dofinansowanie, ale musi je wydać do 2022 roku. – Do 2022 roku musi powstać cała II linia razem z wąsem na "Gocław". Później o pieniądze będzie ciężko – tłumaczy Ruta. Dlatego jeszcze raz podkreślił, że inwestycja musi być prowadzona w obu kierunkach jednocześnie.

Źródło: mjc/mz, TVN Warszawa

04 marca 2011
Komentarzy: 7
Czarek @ 05.03.2011 13:33
Byłoby miło, gdyby cała linia została zbudowana do 2012 roku. Miło, że myślą o kilku kierunkach jednocześnie.
Marek @ 06.03.2011 21:52
Bemowo bardzo się rozbudowuje i pomysł jednoczesnej budowy w obu kierunkach jest jak najbardziej wskazany.
Zdzisiek @ 12.06.2011 15:10
II linia metra powinna jeździć z Woli/Bemowa na Targówek.
Rozdwojona zajmuje przecież cały prawy brzeg Wisły! Potem będą problemy, gdzie następne mają jeździć. Poza tym rozdwojona linia wprowadzi swego rodzaju chaos, nie wiem co za kretyn z Ratusza to wymyślił. Uważam, że z Gocławia powinna prowadzić, III linia np. na Okęcie. Kto się ze mną zgadza, niech wklei mój post.
Waldek @ 17.08.2011 10:40
Dlaczego na Targówek a nie do Legionowa, czy Zegrza, czy nawet do Nowego Dworu? Wychodzi nad ziemię i zasuwa. I linia zaczyna się w Kabatach, a czy ktoś kiedyś słyszał o gehennie kierowców z Góry Kalwarii, Żabieńca, Piaseczna. A z drugiej strony z Łomianek, czy jeszcze dalej. Tak jest w Sztokholmie i to świetnie działa.
Damian @ 27.08.2011 00:42
Na kabatach jest stacja techniczna i tam jest podłączenie pod PKP. Myślę, że to powinno się wykorzystać i połączyć te dwa środki komunikacji.
Tojota @ 22.09.2011 23:10
Ale po co? W jakim celu? obniżenia poziomu usług?
Tł.P.S. @ 04.10.2011 20:31
Nie róbmy z metra SKMki...

Zresztą, nt. "problemów" z rozróżnieniem kierunków - jakoś w Londynie linie metropolitańska, północna i dystrykcyjna mają tyle odnóg i się ludzie generalnie nie mylą, to dlaczego przy tylko dwóch wariantach mają się mylić tutaj?
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.