Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

W poniedziałek otworzą spóźniony tunel na Dw. Gdańskim

Tunel dla pieszych przy Dworcu Gdańskim w końcu ma pozwolenie na użytkowanie. Otworzą go wcześnie rano w poniedziałek. W piątek nadzór budowlany przeprowadził kontrolę inwestycji. - Nie mieliśmy zastrzeżeń. Pozwolenie na użytkowanie zostało właśnie podpisane - powiedział nam wczoraj po południu Jaromir Grabowski, wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego.

Zarząd Transportu Miejskiego wahał się, czy przejścia nie otworzyć w weekend, ale ostatecznie pasażerowie zostaną tam wpuszczeni poniedziałek, po godz. 5 rano, gdy na Dworzec Gdański wjedzie pierwszy pociąg od strony Legionowa.

Przejście o długości 170 m powstało przy okazji przebudowy torów i peronów na Dworcu Gdańskim. Całość kosztowała 129 mln zł, z czego 14 mln zł dał stołeczny ratusz, a resztę spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Początkowo miały powstać cztery perony, ale kolejarze z oszczędności postanowili na razie zbudować tylko dwa wewnętrzne. Zostawili jednak docelową numerację. Mamy więc tam tylko peron 2 i 3.

Tunel przede wszystkim ułatwi przesiadkę z pociągów SKM i Kolei Mazowieckich do metra. Pasażerowie wyjdą z niego tuż przy bramkach wejściowych na stację. Dodatkowo do metra, a także do tramwajów i autobusów zatrzymujących się na ul. Słomińskiego wreszcie będą mogli wygodnie dojść mieszkańcy południowego Żoliborza. Północne wyjście z tunelu znalazło się w pobliżu kompleksu szkół na ul. gen. Zajączka. W przejściu podziemnym wkrótce ma zacząć działać kilka punktów handlowych.

Z nowych peronów pasażerowie korzystają już od blisko pół roku. Otwarcie tunelu odbywa się teraz ze sporym poślizgiem. Piesi mieli zacząć z niego korzystać najpierw wrześniu, a potem w grudniu zeszłego roku.

Źródło: śmik, Gazeta Wyborcza

27 lutego 2011
Komentarzy: 1
Ron @ 20.08.2012 03:29
Great in depth explanation! I wodner if Millennium has assets enough they can sell off and cover the likely 300 Million dollar loss. I bet Millennium is sitting on a few hundred million in land around the lower mainland that they planned to build on, but can sell to recover their losses on Olympic Village. Fortress is having problems too, I believe they were the financiers that were unable to refinance Whistler Blackcomb during the 2010 winter games that almost had the mountain up for sale.
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.