Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Będzie wyjście ze stacji metra bezpośrednio do Sezamu

Przy okazji budowy jedynej w Warszawie przesiadkowej stacji metra u zbiegu Świętokrzyskiej i Marszałkowskiej powstanie bezpośrednie dojście do podziemnych kondygnacji przebudowanego domu handlowego Sezam.

Porozumienie w tej sprawie podpisali właśnie m.in. przedstawiciele Metra Warszawskiego i firmy BBI Development, która odpowiada za projekt i realizację nowego budynku. - Może to zabrzmi górnolotnie, ale będziemy tu mieć rozwiązanie metropolitalne. Ono nada wielkomiejski charakter całemu skrzyżowaniu - przekonuje Leszek Chorzewski, który reprezentuje WSS Społem Śródmieście.

Spółdzielnia użytkuje postawiony w 1969 r. Sezam i jak pisaliśmy w maju, planuje jego metamorfozę. W tym celu porozumiała się z BBI Development, który według Leszka Chorzewskiego w pierwszej połowie nowego roku zamierza zdobyć pozwolenie na budowę. Zanim się zacznie, stary Sezam trzeba by rozebrać.

Inwestor chce to zgrać z pracami przy stacji drugiej linii metra Świętokrzyska. Jedno z jej wyjść znajdowałoby się w podcieniach nowego Sezamu. Bezpośredni korytarz z peronów wiódłby zaś do dwóch podziemnych pięter ze sklepami i punktami usługowymi. To rozwiązanie przy zachowaniu skali można by porównać do paryskiego węzła komunikacyjnego Les Halles, gdzie pasażerowie wychodzą z wielu linii metra i szybkiej kolei RER prosto do ogromnego centrum handlowego.

- Projektanci z obu stron muszą uzgodnić, jak zgrać nasze budowy. Wygląda jednak na to, że wszystkie problemy zostaną rozwiązane jak należy - zapewnia Krzysztof Malawko, rzecznik Metra Warszawskiego. Przypomina, że kończy się uzgadnianie dokumentacji projektowej i wkrótce wykonawca drugiej linii wystąpi o pozwolenie na budowę stacji Świętokrzyska, a także stacji Rondo ONZ, Dworzec Wileński i jednej z wentylatorni.

Nie wiadomo jeszcze, jak długo potrwa odbudowa Sezamu. - To się uda bardzo dobrze skoordynować z metrem - twierdzi Leszek Chorzewski i dodaje: - Mamy szanse na pierwsze tak duże podziemie handlowe w Warszawie powiązane bezpośrednio z komunikacją miejską.

16 stycznia 2011
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.