Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Metro przez 24 godziny? Radni na "tak", ratusz na "nie"

Podróże metrem w ciągu dnia przestały niektórym warszawiakom wystarczać. Rozpoczęła się akcja zbierania podpisów pod petycją o całodobowe kursy. Ratusz mówi pomysłowi "nie", ale większość radnych jest na "tak".

Jak twierdzą jej organizatorzy akcji, chodzi o to, by powrót do domu późną nocą nie musiał ograniczać się do rzadko kursujących autobusów nocnych czy taksówek, na które nie wszystkich stać.

- Myślę, ze odpowiedzią na pytanie, czy jest taka potrzeba są sami mieszkańcy Warszawy. Jeżeli uda nam się zebrać 20 tysięcy podpisów, to decyzja leżeć będzie po stronie pani prezydent – mówi Michał Wiąckiewicz, twórca petycji. - Liczymy, że dostrzeże taką potrzebę - dodaje.

PO podzielona

Na razie akcję poparło ponad 3 tys. osób. Ale jest też już stanowcza opinia władz miasta. Niestety, nie po myśli organizatorów. - To rozwiązanie byłoby trudne do zrealizowania i w zasadzie mało potrzebne – ocenił w programie "Witaj Warszawo!" Andrzej Skwarek, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego. To zdanie podziela radny PO Maciej Wyszyński. - To jest niepotrzebne obciążenie pracowników i samej linii metra ponieważ w nocy, z tego co wiem, są jakieś kontrole i sprawy techniczne, więc i tak trzeba było zatrzymywać metro – przekonuje

Innego zdania jest jednak jego kolega klubowy Dariusz Dolczewski. - W weekend to jest obowiązkowe. W tygodniu wydaje się zasadne, żeby metro jeździło częściej w nocy, jeżeli tego chcą warszawiacy - zaznacza Dolczewski.

SLD nie ma wątpliwości

Zdecydowane "tak" dla metra przez całą dobę mówią za to radni lewicy. I sami chcą złożyć interpelację do prezydent warszawy. - Metro jest najskuteczniejszym środkiem komunikacji w naszym mieście. Powinniśmy go wykorzystywać i w budżecie powinny się znaleźć pieniądze, żeby metro jeździło całą dobę - przekonuje Sebastian Wierzbicki z SLD. Podpisy pod petycją dla całodobowego metra będą zbierane do 28 lutego przy stacji Centrum.

04 grudnia 2010
Komentarzy: 31
Czarek @ 05.12.2010 11:32
Pomysł popieram. Kiedyś sam ucałowałem klamkę o 04:00 rano. Moja propozycja: od 22:00-23:00 oraz 05:00-6:00 co 10 minut. Od 23:00-00:00 oraz 04:00-5:00 co 20 minut. Od 00:00-04:00 co 30 minut.
wks @ 14.12.2010 02:30
Popieram - to nie jest peryferyjna linia, tylko zywa arteria miasta - skoro pociagi moga to metro tez jezdzic w nocy. Bardzo latwo je zautomatyzowac (vide linia w Paryzu) i ograniczyc koszty do minimum.

Zreszta komunikacja miejska powinna byc bezplatna tj. z podatkow - bo np. taki przyjezdny okrada miasto - bo placi polowe rzeczywistej ceny biletu normalnegon (miasto doklada druga czesc na utrzymanie). Podatkami obciazyc biurowce i drogich turystow (hotelowych). Biurowce i tak zwracaja za dojazd, a taki gosc z podwarszawskich miejscowosci pracujacy w Warszawie dostaje zwrot od firmy i placi de facto polowe ceny biletu.

Sama reklama bedzie sporo warta - 'bezplatnej komunikacji miejskiej', a poza tym nie wydamy na kontrolerow, automaty czy doplate do turystow. Zreszta nawet kierowcy odetchna z ulga - przejechanie np. tramwajem 2ch przystankow nie bedzie ich kosztowalo kary za brak biletu - choc niekorzystajac z komunikacji defacto zaplacili za to wczesniej. To jedyne rozwiazanie, ktore jest najtansze z propozycji budowy setek pasow drogich w utrzymaniu autostrad. Zadne miasto w zachodniej Europie, ktore to wprowadzilo nie wycofalo sie z tego...
Tomek @ 19.12.2010 22:28
Ciekawe czy zwolennicy nocnego kursowania metra zastanowili się kiedy będzie czas na przeglądy samego tylko torowiska, w jaki sposób wykonać przegląd rozjazdów, kiedy wymienić szyny, naprawić i skontrolować urządzenia do sterowania ruchem w tunelu
Dla nich liczy się tylko jedno- jeździć w nocy i kropka. A że zaniedbane urządzenia szybko odmówią posłuszeństwa w szczycie to pikuś XX
Czarek @ 19.12.2010 22:45
W tym co pisze Tomek, jest dużo racji. Pytanie jest tylko ile czasu potrzeba na niezbędne przeglądy i czy wszystkie przeglądy robi się codziennie.
Tomek @ 19.12.2010 23:05
Obecna przerwa trwa 3 godziny na dobę. Czy jest to dużo aby skontrolować chociaż część rozjazdów przekładanych 400 razy na dobę odpowiedz sobie sam
Do tego dochodzą przeglądy innych służb
qwe @ 21.12.2010 10:48
do wks

co do darmowej komunikacji to już za późno, co by zrobili z biletomatami?
michał @ 01.01.2011 16:11
Jak w nocy będzie kursowało co 15-25min to tylko częśc pociągów nie pojedzie na przegląd
nina @ 05.01.2011 19:46
ludzie czy wy myślicie wogóle a co z ludzmi ktorzy sprzątają w metrach kiedy oni maja cokolwiek zrobić
nina @ 05.01.2011 19:52
i tak nocnymi pociągami nikt nie jeżdzi jeśli są jakieś marudy to albo pijany w sztok a te wszystkie naprawy kiedy robić ludzie nie zdają sobie sprawy jakie to nakłady i jakie koszty
wks @ 08.01.2011 00:01
Nie jest za pozno. Automaty do biletow mozna spokojnie sprzedac do miast, ktore tak konkurencyjne (bo taka komunikacja to niezla reklama, rowniez pracodawca pomysli, ze nie bedzie musial sie martwic o zwroty za dojazdy) nie sa. Poza tym moga sprzedawac inne rzeczy - nawet bilety do kin czy teatrow, a moze nawet lotnicze?

Co do 3 godzinnej przerwy - zadna zwykla przerwa nie jest w stanie sprawdzic wszystkiego - i tak okresowo sie zamyka metro z racji roznych wydarzen - jak chocby budowa nowego odcinka. Po to wlasnie sa czujniki by wykrywac awarie. Godzina czy pol wystarczy by automat przejechal i sprawdzil czy czujniki dzialaja.

Nowsze ( 1 2 3 4 ) Starsze

Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.