Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Przetarg na wagony dla metra: przegrani się odwołują

Obie firmy, których oferty nie zostały wybrane w przetargu na nowe wagony dla warszawskiego metra, odwołały się w tej sprawie do prezesa Krajowej Izby Odwoławczej - poinformował PAP we wtorek rzecznik metra Krzysztof Malawko. W rozmowie z tvnwarszawa.pl zapewnił, że nie opóźni to dostawy zamówionych pojazdów.

Odwołania złożyły: hiszpańska spółka CAF, która wyceniła swoją ofertę na 1 mld 199 mln zł brutto oraz konsorcjum czeskiej Skody i rosyjskiego Wagonmaszu, które zaproponowało cenę 1 mld 109 mln zł netto (ceny brutto w ofercie nie podano).

Więcej na TVN Warszawa

26 października 2010
Komentarzy: 1
warszawiak @ 10.11.2010 11:56
Z tego co można się nieoficjalnie dowiedzieć to Siemens złożył ofertę i zaproponował silnik o dwóch róznych mocach, a to 160 kW i 2200 obr/min oraz 140 kW i 1800 obr/min a co nie jest zgodne z SIWZ!!!

Znając podstawowy wzór:

Mo = P/ ( 2* pi * n /60) odpowiednio w / Nm; W, obr/ min /,
Mo – moment obrotowy
P- moc ciągła
n – obroty

Czyli dla silnika 160 kW i 2200 obr/min
Mo= 160 000 / ( 2*3,14 * 2200/ 60) ,
wynik
Mo = 695 Nm.

A dla silnika 140 kW i 1800 obr/min
Mo = 140 000 / ( 2*3,14* 1800/60 ) ,
wynik
Mo = 743 Nm.
Wniosek:
Siemens zaproponował silniki o różnych mocach i różnych charakterystykach trakcyjnych, no bo to nie mogą być charakterystyki dla tego samego silnika bo mają różne charakterystyki!!! czyli zostanie wykluczony, ciekawe czy unieważnią postępowanie?
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.