Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Centralny odcinek i co dalej

Już na początku września wykonawca centralnego odcinka metra ma rozpocząć prace przy budowie stacji na Rondzie Daszyńskiego. Tymczasem urzędnicy cały czas pracują nad przygotowaniem do budowy kolejnych odcinków II linii, uzupełnieniem pierwszej o dwie stacja, a nawet koncepcją budowy III linii.

- Trzecia linia metra jeszcze nie jest tak przygotowana jak II, ale ma być w ostatecznym rozrachunku uzupełnieniem dwóch pierwszych. Mamy też koncepcję budowy dwóch stacji Muranów i pl. Konstytucji, ale na razie koncentrujemy się na budowie II linii - mówi Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent miasta. - Ze względu na finansowanie, te inwestycje muszą być przesunięte na dalszy plan - dodaje.

Nie wierzą w szybkie tempo

Tymczasem wciąż wielu warszawiaków nie jest w stanie uwierzyć, że centralny odcinek powstanie w ekspresowym tempie czterech lat, podczas gdy budowa I linii trwałą ćwierć wieku. - I linię drążono tarczą starego typu, która pozwalała na osiąganie tempa 2 metrów na dobę. Nowoczesne tarcze, którymi będziemy budować centralny odcinek umożliwiają budowę w tempie 20 metrów na dobę - tłumaczy Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent miasta.

Najtrudniejszy moment

Z kolei inżynier Jerzy Twardo, który pamięta jeszcze budowę metra głębokiego w latach 50. ocenia, że właśnie teraz trwa najtrudniejszy dla metra okres inwestycji.

- To najtrudniejszy moment dla metra, bo wydaje się, że się nic nie dzieje. Ale prace przygotowawcze to bardzo ważny i pracochłonny okres - tłumaczy Twardo. Pochwalił jednocześnie inwestora za decyzję o rozpoczęciu II linii właśnie od odcinka centralnego. - Gdyby w latach 50 rozpoczęto budowę właśnie w centrum, możliwe, że warszawa miałaby metro już pół wieku temu - mówi.

23 sierpnia 2010
Skomentuj jako pierwszy!
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.