Sześć stacji wyłączonych z r ...

W najbliższy weekend, z ruchu zostanie wyłączonych sześć stacji: Świętokrzyska, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Racławicka oraz Wie ...

Grzegorz

Dzisiaj rano nagle zmarł Pan Grzegorz Ledzion Członek Zarządu ,Dyrektor ds. Eksploatacji, wieloletni pracownik Metra Warszawskiego Sp. z o.o ...

Metro na Wolę i na Targówek

Zapadła decyzja odnośnie budowy kolejnych odcinków drugiej linii metra. Jednocześnie dobudowane zostaną po trzy stacje w obu kierunkach.

Wielki kredyt na nowe wagony ...

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli kredytu na zakup pociągów dla drugiej linii metra. Według ratusza są jeszcze szanse, że jej budow ...
Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
rss

Co słychać pod ziemią

Jest harmonogram budowy drugiej linii metra

Jest już harmonogram początkowych prac przy budowie drugiej linii metra. W poniedziałek zaczyna się wycinka drzew i krzewów przy rondzie Daszyńskiego i wytyczanie objazdów. Zamknięcie Prostej przesunięto na początek września.

Przygotowania do tej czteromiliardowej inwestycji zaczynają się w okolicy przyszłej stacji Rondo Daszyńskiego. Tu musi najpierw powstać szyb startowy, z którego dwie tarcze zaczną drążyć tunele w stronę Pragi. W poniedziałek wykonawca, którym jest włosko-turecko-polskie konsorcjum z firmą Astaldi na czele, zacznie tam pierwsze prace: wycinkę drzew i krzewów oraz przebudowę ulic, żeby przygotować objazdy.

- Zanim ul. Prosta zostanie zamknięta od Karolkowej do ronda Daszyńskiego, trzeba wykonać sporo prac przygotowawczych. Wykonawca musi m.in. zbudować przejazdy przez tory tramwajowe, poprawić niektóre skręty, przesunąć sygnalizatory i zbudować nowe przystanki - wylicza Tomasz Kunert, rzecznik miejskiego koordynatora ds. remontów.

Zamkniętą Prostą autobusy mają omijać przez ul. Karolkową i Grzybowską. Na dotychczasowe trasy na razie będą wracać na rondzie Daszyńskiego. Objazdy wydłużą się dopiero w kolejnych etapach, kiedy zacznie się budowa następnych stacji. Objazd dla samochodów ma zaś prowadzić Karolkową, Przyokopową, Kolejową do Towarowej. Dlatego przed końcem sierpnia Zarząd Dróg Miejskich musi wykonać skręt od pl. Zawiszy w Kolejową (w stronę Woli). Kierowców jadących od strony Bemowa znaki mają zachęcać, by skręcali z ul. Kasprzaka wcześniej - w al. Prymasa Tysiąclecia lub w ul. Płocką.

Zarząd Transportu Miejskiego już teraz namawia mieszkańców Woli i Bemowa, by przesiadali się do tramwajów lub autobusów. W przyszłym tygodniu zaczyna się też seria spotkań z mieszkańcami na temat drugiej linii metra. - Będzie się można dowiedzieć wszystkiego o tej inwestycji i spodziewanych utrudnieniach - mówi Igor Krajnow, rzecznik ZTM.

Ul. Prosta od Karolkowej do ronda Daszyńskiego ma być zamknięta na początku września. Wtedy zacznie się budowa szybu dla tarcz, które wystartują na początku przyszłego roku.

W listopadzie zaczną się zaś prace przy kolejnym szybie. Znajdzie się w pobliżu planowanej stacji Powiśle obok mostu Świętokrzyskiego. Na razie nie wiadomo, kiedy zobaczymy prace w kolejnych miejscach. Roboty przy wszystkich siedmiu stacjach centralnego odcinka drugiej linii metra rozkręcą się dopiero wiosną przyszłego roku. Dopiero wtedy można spodziewać się największego paraliżu miasta. Zgodnie z umową między wykonawcą i Metrem Warszawskim większość utrudnień na ulicach musi zniknąć przed Euro 2012. Centralny odcinek drugiej linii powinien być zaś gotowy jesienią 2013 r.

11 sierpnia 2010
Komentarzy: 10
Czarek @ 11.08.2010 09:41
Trochę późno ten harmonogram. O budowie drugiej linii mówi się już kilka ładnych lat.
Ikarek @ 12.08.2010 21:47
Warszawa buduje metro i plawi sie w luksusach a ludzie na poludniu Polski w czasie powodzi stracili wszystko.Stolico nie wstyd Ci,moze najpierw nalezaloby pomoc potrzebującym,metro nie zając nie ucieknie...
Czarek @ 13.08.2010 08:58
Budowa metra to też pomoc. Warszawa - lokomotywa gospodarcza kraju, szybciej się, dzięki metru rozwija, co pozwoli na odbudowanie zniszczeń. Może nawet powodzianie znajdą pracę na budowie, kto wie...
Iga @ 14.08.2010 13:57
Naćpałeś sie czegoś?Co ma budowa metra dla pomocy mieszkańcom Bogatyni
wdww @ 17.08.2010 02:09
Jemu chodzilo zapewne o kontrasty - iles kilometrow dalej ludzie buduja drogie inwestycje i probuja normalnie zyc, a w innym miejscu traca caly dobytek. Ja uwazam, ze metro jest potrzebne, ale panstwo nie wydajac wiele (bo wojsko tez musi cwiczyc i uzywac smiglowco i amfibii) powinno sprawnie pomagac mieszkancom...
qwerty @ 17.08.2010 20:57
W sumie ciekawe co zrobią inne czesci Polski jesli Wawa będzie kiedyś w potrzebie.Powiedzą zamieszkajcie w metrze i wypchajcie sie sianem.Ja uważam,ze stolica powinna wydatnie pomóc powodzianom!Warszawa nie widzi nic poza własnym interesem.
Lukasz @ 18.08.2010 09:44
@ Iga

No jak to co, zwieziemy tam ziemie z tuneli metra coby mieszkańcy mieli czym worki napełniać :D
tutu @ 19.08.2010 08:17
Ale dowcipas z ciebie,jakbyś wszystko stracił i został w tym czym stoisz cieniutko byś śpiewał i humorek napewno by cie opuścił.
wsdw @ 23.08.2010 23:33
To raczej wiekszosc dofinansowania wynika z podatkow Polakow pracujacych w Anglii. Moze to jest smieszne, ale ten piasek na worki czy waly przeciwpowodziowe to moim zdaniem nie jest zly pomysl. Poza tym Warszawa juz czesciowo lozy na powodzian, bo wojsko jest utrzymywane m.in. z podatkow Warszawiakow, w samej Warszawie gdyby ktos zapewnil transport - to jest mnostwo ogloszen typu oddam za darmo meble...
trewq @ 24.08.2010 22:02
Aż strach pomysleć ci bedzie sie działo w 2012.Brak obwodnic Warszawy ,poteżne korki i rozkopane miasto,naprawde bedziemy mieli czym sie pochwalic zachodowi.Ktoś kto nakazał budowe akurat przed euro nie do końca chyba sie nad tym zastanowił.
Odpowiedz
Imię (wymagane)

Security Image

Wpisz tekst z obrazka (wymagane)
| Wykasuj dane

Komentarze

Metro na Wolę i na Targów ...

dobry pomysł na budowę 3 linii tej trasy
oby doszło do porozumienia tych stron.
- KAROL R

Departament propozycji: p ...

Czwarta linia metra w Warszawie z Wilanowa przez Sadybę wzdłuż Sobieskiego, przez Plac Unii Lubelskiej, stacje metra Politechnika, Dworzec Centralny i wzdłuż Alei Jana Pawła, obok Arkadii, p ...
- mateusz

Pies zatrzymał metro

We've arrievd at the end of the line and I have what I need!
- Arsenio

Metro dla niepełnosprawnych

That's a qu-tiiwktced answer to a difficult question
- Craig

Departament propozycji: p ...

Myślę, że na obecną chwilę, budowanie obwodowych linii metra w Warszawie nie ma sensu i nigdy nie będzie miało racji bytu, czyli takich otaczających Centrum i Środmieścia Warszawy.
Le ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

Kolejna np. piąta linia metra, powinna być poprowadzona Alejami Krakowskimi, ulicą Grójecką, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Waszyngtona, dalej Alejami Jerzego Waszyngtona do Ronda Wiatraczn ...
- Tomasz

Departament propozycji: p ...

W przyszłości kolejna linia metra (np. czwarta w kolejności) powinna powstać z Ursynowa, dalej ul.Poleczki, przy Lotnisku Okęcie, dalej wzdłuż ul.Żwirki i Wigury, dalej do Placu Zbawiciela, ...
- Tomasz

Wielki kredyt na nowe wag ...

jeden właśnie się spalił....
- kkkknjnj

Yackoo proponuje: wstawci ...

Niestety, mf3j przyjaciel, metro nie jdieze do Westchester County, w związku z tym, jedynym sposobem, aby dostać się do i od Grand Central jest na Metro-North, ktf3ry jest kolej podmiejska.J ...
- Victoria

Nie! Dla 24h metra

Niestety, prawa strona Warszawy jest sycmetatysznie odcinana od miasta przez ZTM. Z pętli na Targf3wku Mieszkaniowym w kierunku Centrum kursowały linie 160, 460, 162, 462, 410, 517, a ich tr ...
- Ecem

© 2001-2011 Piotr Pietrzak

Niniejsza strona internetowa jest serwisem informacyjnym na temat Metra Warszawskiego. Jest to najstarsza strona o tematyce "metrowskiej" w polskim internecie, której założenie datuje się na połowę 2001 roku. Nie jest oficjalną stroną firmy Metro Warszawskie Sp. z o.o. Autor strony nie pracuje dla metra w Warszawie. W celu skontaktowania się z władzami Metra Warszawskiego należ udać się na oficjalną stronę spółki.